Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
YAMAHA YZF R1
- Valblokken
- Getint ruitje
- Wheelstriping
- Yoshimura dempers
- Handvat vewarming
- Duo seatcover
- Korte kentekenplaathouder
- .
Wij hebben een mooie selectie prachtige motorfietsen met een frisse prijsstelling !!
Van dinsdagmiddag tot vrijdagmiddag 13.00 tot 17.30 uur
Woensdags van 13.00 tot 20.00 uur
Zaterdags van 09.00 tot 16.00 uur
Altijd even bellen voordat u wegrijdt om teleurstellingen te voorkomen
06-25457013
Select Motors Apeldoorn
Loudonstraat 75
7332 BA Apeldoorn
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | vloeistofgekoelde viertakt viercilinder in lijn |
Boring x slag | 77 mm x 77 mm |
Cilinder inhoud | 998 cc |
Comp. verhouding | 12,4 : 1 |
Kleppen | 5 kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | injectie |
Ontsteking | TCI (digitaal) |
Vermogen | 183 pk / 134 kW bij 12.500 met direct air induction, zonder 175 (128,7 tpm |
Max. koppel | 110,1 Nm bij 10.500 met direct air induction, zonder 10,6 tpm |
Koppeling | olie bad |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | 2.533 |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | |
Topsnelheid | 290 km/u |
ABS | nee |
Frame | Aluminium Deltabox V frame |
Vering voor | volledig instelbare 43 mm UPSD, veerweg 120 mm |
Vering achter | volledig instelbare monoshock, veerweg 130 mm |
Remmen voor | dubbele 320 mm schijf, radiale vierzuigerremklauwen |
Remmen achter | enkele 220 mm schijf, tweezuigerremklauw |
Voorband | 120/70 ZR 17 |
Achterband | 190/50 ZR 17 |
Wielbasis | 1.415 mm |
Lengte | 2.085 mm |
Breedte | 720 mm |
Hoogte | 1.105 mm |
Zithoogte | 835 mm |
Drooggewicht | 173 kg |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | Deze R 1 was een van de eerste motoren die de zgn een op een grens bereikte, dus 172 kg en 172 pk. Door het hoogtoerige karakter is deze R 1 onderin en in het middengebied iets minder sterk als zijn voorganger, maar levert ongemerkt over de hele linie veel vermogen met een duidelijk eindschot. Voor 2006 licht gewijzigd. Leverbare kleuren lava rood, yamaha blauw, midnight zwart en in speciale Yamaha 50 jarig jubileum uitvoering. |
 |
Select Motors Apeldoorn |
|
Loudonstraat 75
Apeldoorn
Plan de route
|
 |
06-25457013
|
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw
privacy om?
Wist u dat: In de motortaal "Lowboy" betekent: Naam voor het frame dat bij de Norton Dominator racer werd toegepast in 1962. Een lage versie van het originele Featherbedframe. Het woog minder en had een kortere wielÂbasis. Het Engelse merk Norton ontwikkelde in de herfst van 1949 een frame, dat in april 1950 werd geïntroduceerd. Het Featherbedframe, zo genoemd om de goede afvering, gaf de Nortons die ermee werden uitgerust een uitstekenÂde wegligging en uitnemende stuureigenschappen. In hetzelfÂde jaar dat de frames werden toegepast behaalde Norton sucÂcessen in de Junior- en Senior TT wegraces. Volgens de overleÂvering werd de naam Featherbed (= veren bed) bedacht door Harold Daniell, een motorcoureur die na zijn overwinning in de Junior TT opmerkte dat zijn racemachine zo comfortabel stuurde, dat hij erop in slaap had kunnen vallen. Tot de komst van het Featherbedframe hadden motorfietsfabrikanten altijd gezworen bij frames die werden geconstrueerd met behulp van gietstukken en waarin de pijpen met koper aan elkaar werden
gesoldeerd. De lastechnieken van 1950 lieten echter toe dat buizen direct aan elkaar werden gelast met siF-brons, dat een
relatief lage verhittingstemperatuur nodig had. Het raceframe vond zijn vertaling in een seriegeproduceerde motorfiets voor het grote publiek met de introductie in 1952 van de Norton Dominator, een 500CC staande *twin. Pas in 1967 zou met de komst van de Norton Commando het Featherbedframe worÂden verlaten, al bleef het daarna nog lange tijd de lieveling van de bouwers en berijders van café-racers, voor wie het tot 1970 in produktie werd gehouden. Het Featherbedframe is gastheer geweest voor een grote ariëteit merken motorblokken. EnerÂzijds omdat het zoveel ruimte bood, dat elk type motorblok erin paste, anderzijds vanwege de al geroemde legendarische stuureigenschappen die het decennia lang tot de maatstaf voor een goed frame verhieven. Tot op heden gaan nog stemmen op die beweren dat het Featherbedframe onovertroffen is.
Snel navigeren? Bekijk hier alle typen van MORBIDELLI