Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
Nieuw: Ja
Modeljaar: 2023
Nieuw YZ250f 2023, BTW motor
op voorraad direct leverbaar!
Moet nog aangemeld worden, heeft nog
niet gelopen
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
|
Motor | 1-cilinder, Vloeistofgekoeld, 4-takt, dubbel bovenliggende nokkenas, 4-kleppen |
Boring x slag | 77|53,6 |
Cilinder inhoud | 250 |
Comp. verhouding | 13.8:1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | Brandstofinjectie |
Ontsteking | TCI |
Vermogen | || |
Max. koppel | | |
Koppeling | Nat, meervoudige platen |
Versnellingsbak | 5 versnellingen, Constant Mesh |
Verhouding | |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 6,2 |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Semi-dubbel wiegframe |
Vering voor | Upside-down voorvork, veerweg 310 mm |
Vering achter | Achterbrug, (Link-type veersysteem), veerweg 315 mm |
Remmen voor | Hydraulisch bediend, enkele remschijf, Ø 270 mm |
Remmen achter | Hydraulisch bediend, enkele remschijf, Ø 245 mm |
Voorband | 80/100 - 21 51M |
Achterband | 100/90 - 19 57M |
Wielbasis | 1,475 |
Lengte | 2,175 |
Breedte | 825 |
Hoogte | 1,285 |
Zithoogte | 970 |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | Icon Blue |
Beschrijving | Tunen. Racen. Winnen.
Zodra het startsignaal klinkt voel je de nieuwe motor van de YZ250F met zijn sterkere prestaties in het lage en gemiddelde toerentalbereik dankzij de herziene uitlaatnokkenas. De geheel nieuwe cilinderkop met een verbeterd inlaatontwerp zorgt voor meer respons bij hogere toerentallen. En door je smartphone te gebruiken met de Power Tuner-app kun je het ideale vermogensprofiel selecteren voor optimale raceprestaties onder alle omstandigheden.
Het nieuwste chassis voelt scherper en lichter dan ooit dankzij de verfijnde stijfheid van het aluminium wiegframe met geheel nieuwe flexibele eigenschappen en herziene veringsinstellingen. Zo krijg je de ultieme combinatie van nauwkeurige prestaties in bochten en rijstabiliteit. En de nieuwe generatie Icon Blue-kuipwerk met bijpassende voor- en zijplaten geeft een radicale en frisse aanblik. Tunen. Racen. Winnen. |
| Dealerschappen: KYMCO, YAMAHA, YCF |
Hartelman motoren levert race-, weg- en crossmotoren en is dealer van Yamaha en Suzuki. In onze showroom in Hengelo (Gelderland) hebben wij altijd een ruime keuze in nieuwe en gebruikte motoren.
| Hengelo, Gelderland |
| 0575-461348 |
Een stukje historie: BMW in 1969 - Alle modellen die in 1969 op de markt kwamen droegen de typeaanduiding /5. Bovendien zou vanaf dit moment de cilinderinhoud af te leiden zijn van de typenaam. Zo kwam er de 500 cc-R 50/5, de 600cc-R 60/5 en de 750cc-R 75/5. Ontwerptechnisch was de serie een sprong vooruit. De motorfietsen waren dan ook helemaal nieuw ontwikkeld. Er was volop gebruikgemaakt van chroom en kleur, de frames hadden duidelijke kenmerken van het Norton Featherbed frame, met een aangebout achterframe, maar voortaan zonder de kogels voor de zijspanbevestiging. De uitlaten waren licht omhoog gebogen en droegen zo bij aan het moderne uiterlijk. De zweefzadels waren voorgoed afgezworen. De krukas draaide voortaan in glijlagers, evenals de drijfstangen. Een heel belangrijke wijziging was de verplaatsing van de nokkenas. Doordat die nu onder de krukas lag, konden de stoterstangen naar de onderkant van de cilinders verhuizen. Die cilinders kwamen daardoor hoger te zitten, waardoor er meer grondspeling ontstond en de hellingshoek in bochten groter werd. Bovendien kwam het zwaartepunt van de motor lager te liggen. De 6 Volt elektrische installatie was vervangen door 12 V. Alle modellen hadden een startmotor, hoewel ook nog een kickstarter was gemonteerd. Dankzij de verbeterde stuureigenschappen kon met name het topmodel R 75/5 meekomen met sterkere concurrenten zoals bijvoorbeeld de Honda CB 750 Four. Die leverde weliswaar 67 pk (de R 75/5 “slechts” 50), maar was ook 40 kg zwaarder dan de R 75/5. Bovendien waren de machines zo mogelijk nog degelijker en betrouwbaarder dan hun voorgangers. Dit was uiteraard bij de presentatie in 1969 nog niet bekend, maar is inmiddels duidelijk gebleken. Ook uiterlijk zag het motorblok er moderner uit. Met name de luchtfilterkast die helemaal geïntegreerd was in het motorblok, in tegenstelling tot de eerder toegepaste losse luchtfilterhuizen op de versnellingsbak. Er werden vóór duplextrommelremmen en achter simplexremmen toegepast.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken