Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Prima motorfiets voor de beginner- gevordere of de her-opstapper.
Heerlijk soepele 600 cc 4 cilinder.
Deze Yamaha XJ6 is prima geschikt voor de kortere persoon omdat deze motor verlaagd is.
Voorzien van Hyperpro schokdemper achter en progressive, kortere veren aan de voorzijde.
Staat netjes op de banden.
Slijtdelen in prima staat.
-
- Een maand gratis verzekering.
Bezorgen van de motor is mogelijk, vraag naar de mogelijkheden.
Bekijk ook eens onze andere advertenties.
Bezichtiging op afspraak, dit om teleurstellingen te voorkomen
Inruil? Graag!
We houden onze voorraad graag op peil met mooie, nette en courante motoren, dus inruil behoort zeker tot de mogelijkheden. Stuur ons enkele foto's, eventueel informatie van de motorfiets en een prijs die u in gedachten hebt toe en wie weet kunnen we het samen eens worden!
**NU Motorrijden, over twaalf maanden betalen**
Wij zijn een partner van NU Motorrijden, dit bedrijf verstrekt leningen om zo maandelijks af te kunnen lossen op aankopen bij ons aan de zaak. Deze leningen vraagt de klant aan via NU Motorrijden en op die manier wordt de betaling geregeld.
Met vriendelijke groet,
Steef Wolffgramm
Motor MetaaL Lelystad
Volg ons op Facebook Motor Metaal Lelystad.
Volg ons op Instragram Motor Metaal Lelystad.
Kom gerust langs voor een bezichtiging en een bakje koffie. Bel altijd even voordat je langs komt, dit om teleurstelling te voorkomen.
Telefoon nummer 06 41488250
Openingstijden:
Maandag op afspraak
Dinsdag op afspraak
Woensdag 09:00 - 17:30
Donderdag 09:00 - 19:30 ( s'avonds op afspraak).
Vrijdag 09:00 - 17:30
Zaterdag 09:00 - 16:00
Zondag Gesloten.
www.motormetaal.nl
Info@motormetaal.nl
Tel: (+31)06 41488250
Opties en Accessoires: ABS, Originele uitlaat, Verlaagd
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Vloeistofgekoelde, 4-takt, 4 cilinder |
Boring x slag | 65,5 mm x 65,5 mm |
Cilinder inhoud | 600 cc |
Comp. verhouding | 12,2 : 1 |
Kleppen | 4 kleppen DOHC |
Brandstof toevoer | Injectiesysteem |
Ontsteking | TCI |
Vermogen | 77.5 pk / 57 kW bij 10.000 tpm |
Max. koppel | 59,7 Nm bij 8500 tpm |
Koppeling | Nat, meervoudig platen |
Versnellingsbak | Constant mesh, 6 versnellingsbak |
Verhouding | |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 17.3 liter |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Staal, diamant vormige frame |
Vering voor | Telescopische vork 130 mm |
Vering achter | Swingarm (monocross) 130 mm |
Remmen voor | Dubbele schijf, Ø 298 mm |
Remmen achter | Enkele schijf, Ø 245 mm |
Voorband | 120/70 ZR17M/C (58W) |
Achterband | 160/60 ZR17M/C (69W) |
Wielbasis | 1.440 mm |
Lengte | 2.120 mm |
Breedte | 770 mm |
Hoogte | 1.085 mm |
Zithoogte | 785 mm |
Drooggewicht | 210 kg |
Leverbare kleuren | Racing Red, Competition White, Midnight Black |
Beschrijving | Deze naked uitvoering van de XJ6 Diversion ABS is 100% puur Yamaha, met oog voor details en een onmiskenbaar straatimago. Het compacte frame is de basis voor strak rijgedrag en dankzij de standaard ABS remt de XJ6 uiterst controleerbaar. De vloeistofgekoelde 600 cc 4-cilinder lijnmotor levert volop vermogen onderin en heeft acceleratiekracht in overvloed.



Yamaha staat onvoorwaardelijk voor kwaliteit. U ziet dat bij de XJ6-serie aan het zorgvuldige design en oog voor details. Rijplezier begint met een vertrouwd gevoel dat meteen merkbaar is zodra u plaatsneemt op de XJ6-serie. Toeren voor uw plezier of woon- werkverkeer, de XJ6-serie heeft het in overvloed: puur rijplezier

Yamaha hanteert haar 'Art of Engineering'-filosofie, die inhoudt dat de rijder zich één moet voelen met de machine. Het soepel reagerende viercilinderblok van de XJ6-serie speelt daarbij de hoofdrol. Deze combinatie van geavanceerde technologie en aandacht voor het kleinste detail is overal in de XJ6-serie terug te vinden, het is de bron van de zelfverzekerdheid die elke rijder ervaart. |
Al meer dan 20 jaar ervaring in motorfietsonderhoud, en metaal werken.
 |
Motor Metaal Lelystad |
|
Wigstraat 25
Lelystad
Plan de route
|
 |
06-41488250
|
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw
privacy om?
Een stukje historie: BMW in 1992 - In 1992 verscheen een geheel nieuwe boxergeneratie met achtklepsblokken. Ze kregen oliegekoelde cilinderkoppen, waardoor de bijnaam "Oilhead" ontstond. De "oude" boxers heetten vanaf dat moment "Airhead". De nieuwe modellen werden niet ineens uitgebracht, maar één voor één, te beginnen met de R 1100 RS. Had men bij de K-serie al wat vingeroefeningen met modern design gedaan, bij de R 1100-serie leek de de nieuwe ontwerper David Robb de vrije hand te hebben gekregen. Dat gold met name voor de R 1100 GS, met zijn "snavel"spatbord en knalgele zadel. Met deze serie verscheen ook de nieuwe voorwielophanging (telelever) ten tonele, maar de hele frameconstructie, of liever het feitelijk ontbreken van een frame, was mogelijk nog sensationeler. Motorblok en versnellingsbak vormden samen het dragende deel, aangevuld met enkele subframes omdat er toch nog wat zaken (telelever, zadel en tank, achterschokdemper) bevestigd moesten worden. Ook motorisch had men het - zij het nog steeds met boxermotoren - over een heel andere boeg gegooid. De onder de krukas geplaatste nokkenas was vervangen door een hulpas, die via kettingen de echte nokkenassen aandreef. Deze zaten in de cilinderkoppen, maar niet boven de kleppen, zodat toch nog kleine stoterstanggetjes en tuimelaars nodig waren. Zeer functioneel waren de toepassing van ABS, katalysatoren, handvatverwarming en verstelbare zadels, waarmee BMW uitermate innovatief bezig was. Mocht de K 100-serie nog geen einde hebben gemaakt aan het behoudende imago van BMW, dan deed de R 1100-serie dat zeker. Al aan het einde van de jaren tachtig besloot BMW om goedkopere motorfietsen te gaan produceren om een jeugdiger publiek te bereiken. In die tijd waren de K 75 modellen de lichtste motorfietsen die het merk te bieden had, en zij waren tamelijk duur. Om de prijs te drukken werd samenwerking gezocht met Aprilia en inbouwmotorfabrikant Rotax. Een bestaande Rotax-eencilindermotor werd door BMW ingenieurs gemodificeerd, maar wel door Rotax geproduceerd. De eerste series (F 650 en F 650 ST) werden bij Aprilia geproduceerd. De latere F 650 GS, GS Dakar en CS (City Scarver) werden in Berlijn geproduceerd. De F 650, die de bijnaam "funduro" mee kreeg, was qua uiterlijk een allroad, maar meer geschikt voor gebruik in de stad. De ST (Strada) was uitsluitend geschikt voor de verharde weg, net als de latere CS. Van een aantal R 1100-modellen werden ook 850cc-versies uitgebracht, die uiterlijk gelijk waren aan de zwaardere modellen, maar de nog leverbare R 80 modellen moesten vervangen. Vooral de viercilinder-, 1000- en 1100cc-modellen met brandstofinjectie zouden moeiteloos meer dan 100 pk kunnen leveren, maar BMW beperkte aanvankelijk het motorvermogen om Europese wetgeving voor te blijven. In 1997 doorbrak men met het "Max 100 pk"-principe met de 130 pk sterke K 1200 RS. De K serie vormde ook een eerste aanzet tot een veel moderner ontwerp van BMW motorfietsen, hoewel daar eigenlijk al met de R 65 LS een voorzichtig stapje in was gemaakt. De Form Follows Function ontwerpfilosofie werd nog lang niet losgelaten, maar bij de K 100 modellen was de functionaliteit al niet meer bepalend voor het uiterlijk van de motorfietsen. Dit bleek bijvoorbeeld uit de "BMW nieren", die in elke BMW-autogrill herkenbaar waren, maar die nu ook de radiateurbekleding van de motorfietsen sierden. Ook de vierkant gevormde uitlaatdempers en de driehoekige dempers van de K 75-serie waren hier voorbeelden van.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken