Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Nette en goedlopende motor. Banden zijn goed. Mooie motorscooter met Givi topkoffer. Ideale motorscooter voor woon/werk verkeer of om lekker mee te touren. Geschikt voor A2 rijbewijs.
Afleveringsbeurt incl. 3 mnd garantie voor € 250,--.
- Bij Swinkels Motoren kunt u terecht voor verkoop, onderhoud en reparatie aan alle Japanse en Europese motormerken. Tevens is er een ruime collectie helmen, kleding en accessoires.
Wij hopen u snel te zien bij Swinkels Motoren, de occasion specialist van Tilburg!
Deze motor is geschikt voor A2 rijbewijs.
 |
Motor | 1-cilinder, Vloeistofgekoeld, 4-takt, dubbel bovenliggende nokkenas |
Boring x slag | 70 mm x 70 mm |
Cilinder inhoud | 292 cc |
Comp. verhouding | 10.9 : 1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | Brandstofinjectie |
Ontsteking | TCI |
Vermogen | pk / 20 kW bij 7250 tpm |
Max. koppel | 29 Nm bij 5750 tpm |
Koppeling | |
Versnellingsbak | Automaat |
Verhouding | |
Overbrenging | Automaat met V-snaar |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 14 liter |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | |
Vering voor | Veerweg 110 mm |
Vering achter | Veerweg 79 mm |
Remmen voor | Hydraulisch bediend, twee remschijven, Ø 267 mm |
Remmen achter | Hydraulisch bediend, enkele remschijf, Ø 267 mm |
Voorband | 120/70-15 |
Achterband | 140/70-14 |
Wielbasis | |
Lengte | 2185 mm |
Breedte | 775 mm |
Hoogte | 1415/1465 mm |
Zithoogte | 795 mm |
Drooggewicht | 172 kg |
Leverbare kleuren | Quasar Bronze / Milky White / Matt Grey |
Beschrijving | Met zijn dynamische design, lichtgewicht chassis en volbloed Yamaha X-MAX DNA, zullen de prestaties van deze allrounder u verrassen!



Zijn krachtige 400cc-motor en lichtgewicht chassis zorgen voor sportieve prestaties en indrukwekkende rijkwaliteiten. Een flitsende motorscooter, ideaal voor woon-werkverkeer of een weekend er op uit.



Onder de comfortabele buddyseat is plaats voor twee integraalhelmen, de X-MAX 400 is dus niet alleen stijlvol maar ook uitermate praktisch. Deze motorscooter maakt op meerdere punten indruk. Zo heeft hij twee groot formaat remschijven voor, LED contourverlichting, LED achterlicht en een hightech instrumentenpaneel. En met het standaard ABS biedt de X-MAX 400 u nog meer. |
Welkom bij Swinkels Motoren Tilburg.
Swinkels Motoren heeft een ruim aanbod in gebruikte motoren van de merken BMW, Ducati, Honda, Kawasaki, Suzuki en Yamaha.
 |
Swinkels Motoren Tilburg |
|
Goirkestraat 106
Tilburg
Plan de route
|
 |
013-5431440
|
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw
privacy om?
Een stukje historie: BMW in 1969 - Alle modellen die in 1969 op de markt kwamen droegen de typeaanduiding /5. Bovendien zou vanaf dit moment de cilinderinhoud af te leiden zijn van de typenaam. Zo kwam er de 500 cc-R 50/5, de 600cc-R 60/5 en de 750cc-R 75/5. Ontwerptechnisch was de serie een sprong vooruit. De motorfietsen waren dan ook helemaal nieuw ontwikkeld. Er was volop gebruikgemaakt van chroom en kleur, de frames hadden duidelijke kenmerken van het Norton Featherbed frame, met een aangebout achterframe, maar voortaan zonder de kogels voor de zijspanbevestiging. De uitlaten waren licht omhoog gebogen en droegen zo bij aan het moderne uiterlijk. De zweefzadels waren voorgoed afgezworen. De krukas draaide voortaan in glijlagers, evenals de drijfstangen. Een heel belangrijke wijziging was de verplaatsing van de nokkenas. Doordat die nu onder de krukas lag, konden de stoterstangen naar de onderkant van de cilinders verhuizen. Die cilinders kwamen daardoor hoger te zitten, waardoor er meer grondspeling ontstond en de hellingshoek in bochten groter werd. Bovendien kwam het zwaartepunt van de motor lager te liggen. De 6 Volt elektrische installatie was vervangen door 12 V. Alle modellen hadden een startmotor, hoewel ook nog een kickstarter was gemonteerd. Dankzij de verbeterde stuureigenschappen kon met name het topmodel R 75/5 meekomen met sterkere concurrenten zoals bijvoorbeeld de Honda CB 750 Four. Die leverde weliswaar 67 pk (de R 75/5 “slechts” 50), maar was ook 40 kg zwaarder dan de R 75/5. Bovendien waren de machines zo mogelijk nog degelijker en betrouwbaarder dan hun voorgangers. Dit was uiteraard bij de presentatie in 1969 nog niet bekend, maar is inmiddels duidelijk gebleken. Ook uiterlijk zag het motorblok er moderner uit. Met name de luchtfilterkast die helemaal geïntegreerd was in het motorblok, in tegenstelling tot de eerder toegepaste losse luchtfilterhuizen op de versnellingsbak. Er werden vóór duplextrommelremmen en achter simplexremmen toegepast.
Snel navigeren? Bekijk hier alle typen van QJMOTOR