|
Motor | Vloeistofgekoeld, 12 kleppen, DOHC, driecilinder in-lijn |
Boring x slag | 78| 53.4 |
Cilinder inhoud | 765 |
Comp. verhouding | 12,54 :1 |
Kleppen | 12 kleppen |
Brandstof toevoer | Sequentiële, elektronische multipoint-brandstofinjectie met SAI. Elektronische gasklepregeling |
Ontsteking | |
Vermogen | 123|90|11750 |
Max. koppel | 79|9.400 |
Koppeling | Natte platenkoppeling met slip-assist |
Versnellingsbak | 6 versnellingen met Triumph Shift Assist |
Verhouding | |
Overbrenging | X-ringketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 17,4 |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Voorzijde - twin-sparconstructie van aluminium buizen. Achterzijde - tweedelig hogedruk-spuitgietwerk |
Vering voor | Omgekeerde 41-mm Showa-voorvork, big piston vork (BPF), instelbare compressie, rebound en preload. |
Vering achter | Ohlins STX40 met volledig instelbaar piggyback reservoir RSU |
Remmen voor | Dubbele, zwevende remschijf van 310 mm, Brembo M4.32 radiale monoblock-remklauwen met 4 zuigers, uitschakelbaar ABS |
Remmen achter | Enkele vaste remschijf 220 mm, Brembo zwevende éénzuigerremklauw, uitschakelbaar ABS |
Voorband | 120/70ZR17 |
Achterband | 180/55ZR17 |
Wielbasis | 1410 |
Lengte | |
Breedte | 775 |
Hoogte | 1085 |
Zithoogte | 825 |
Drooggewicht | 166 |
Leverbare kleuren | zwart, zilvergrijs |
Beschrijving | Deze nieuwe generatie Street Triple RS heeft een aanzienlijk vernieuwd 765 cc-driecilinder blok, ontwikkeld door het Moto2-motorteam van Triumph, met een hoog vermogen en koppel voor op het circuit.
De Street Triple heeft altijd nieuwe maatstaven gezet met zijn revolutionaire, toonaangevende rijvermogen. Nu heeft de nieuwe RS de lat weer hoger gelegd. |