Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
Nette Street Scrambler met veel extra's
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
|
Motor | parallelle tweecilinder |
Boring x slag | 84.6|80 |
Cilinder inhoud | 900 |
Comp. verhouding | 10.55:1 |
Kleppen | 8 kleppen SOHC |
Brandstof toevoer | Multipoint sequentiële elektronische brandstofinspuiting |
Ontsteking | |
Vermogen | 55|40.5|6,000 |
Max. koppel | 80|2,850 |
Koppeling | Natte platenkoppeling met bekrachtiging |
Versnellingsbak | 5 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 12 |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Stalen buizenframe |
Vering voor | KYB 41 mm cartridgevoorvork, veerweg 120 mm |
Vering achter | KYB dubbele schokbreker met instelbare veervoorspanning, veerweg achterwiel 120 mm |
Remmen voor | Enkele remschijf 310 mm, zwevende remklauw (Nissin) met 2 zuigers, ABS |
Remmen achter | Enkele remschijf 255 mm, zwevende remklauw (Nissin) met 2 zuigers, ABS |
Voorband | 100/90-19 |
Achterband | 150/70 R17 |
Wielbasis | 1,446 |
Lengte | |
Breedte | 831 |
Hoogte | 1,120 |
Zithoogte | 790 |
Drooggewicht | 206 |
Leverbare kleuren | Jet Black, Korosi Red / Frozen Silver, Matt Khaki Green |
Beschrijving | De compleet nieuwe Street Scrambler is ontworpen om de stijl van de Scrambler veelzijdiger en mooier te maken, met unieke kenmerken en details.
Volgens dezelfde eigentijdse specifieke custom-principes als de Street Twin heeft de nieuwe Street Scrambler het iconische Bonneville-silhouet, dat wordt gecombineerd met strakke lijnen, een minimale carrosserie, een moderne afwerking en een elegante brandstoftank.
De kenmerkende stijl is aangevuld met een reeks bruikbare Scrambler-kenmerken, waaronder een verwisselbaar passagierszadel en aluminium bagagerek, demontabele passagiersvoetsteunen en ophanging, avontuurlijke voetsteunen voor de bestuurder en een carterbeschermplaat.
Het rijwielgedeelte, dat specifiek is voor de nieuwe Scrambler, heeft langere schokbrekers achter, een 19-inch voorwiel, een breed stuur en een lage zadelhoogte. De nieuwe Street Scrambler wordt uitgevoerd met Metzeler Tourance-banden en is daarmee breder inzetbaar en biedt controle op ieder wegtype.
En voor personalisatie is er keuze uit meer dan 150 accessoires voor nog meer offroad-uitstraling en stijl. |
| Dealerschappen: NIMOTO, SUZUKI |
Motorhuis "De Valkenier" in Barneveld is de exclusief Suzuki dealer voor Midden-Nederland.
Natuurlijk zijn wij gespecialiseerd in Suzuki maar kun je naast Suzuki ook voor alle andere Japanse motoren bij ons terecht.
Op onze site proberen we je een indruk te geven van ons bedrijf en onze bedrijfsfilosofie. Zo vind je op onze site alle informatie over de nieuwe Suzuki 2011 modellen en onze occasions.
Ook proberen wij je via deze site zo goed mogelijk op de hoogte te houden van het laatste nieuws op motorgebied. I
n onze nieuwsbrief worden vaak aantrekkelijke akties meegezonden die alleen gelden op vertoon van de nieuwsbrief. Wil je dit nieuws per nieuwsbrief van ons ontvangen meld je dan hier aan voor onze nieuwsbrief. Het laatste Suzuki nieuws?
Het Valkenier Team bedankt je voor het bezoek!! Ps. De koffie staat altijd klaar!!
| Barneveld, Gelderland |
| 0342-416566 |
Een stukje historie: BMW in 1992 - In 1992 verscheen een geheel nieuwe boxergeneratie met achtklepsblokken. Ze kregen oliegekoelde cilinderkoppen, waardoor de bijnaam "Oilhead" ontstond. De "oude" boxers heetten vanaf dat moment "Airhead". De nieuwe modellen werden niet ineens uitgebracht, maar één voor één, te beginnen met de R 1100 RS. Had men bij de K-serie al wat vingeroefeningen met modern design gedaan, bij de R 1100-serie leek de de nieuwe ontwerper David Robb de vrije hand te hebben gekregen. Dat gold met name voor de R 1100 GS, met zijn "snavel"spatbord en knalgele zadel. Met deze serie verscheen ook de nieuwe voorwielophanging (telelever) ten tonele, maar de hele frameconstructie, of liever het feitelijk ontbreken van een frame, was mogelijk nog sensationeler. Motorblok en versnellingsbak vormden samen het dragende deel, aangevuld met enkele subframes omdat er toch nog wat zaken (telelever, zadel en tank, achterschokdemper) bevestigd moesten worden. Ook motorisch had men het - zij het nog steeds met boxermotoren - over een heel andere boeg gegooid. De onder de krukas geplaatste nokkenas was vervangen door een hulpas, die via kettingen de echte nokkenassen aandreef. Deze zaten in de cilinderkoppen, maar niet boven de kleppen, zodat toch nog kleine stoterstanggetjes en tuimelaars nodig waren. Zeer functioneel waren de toepassing van ABS, katalysatoren, handvatverwarming en verstelbare zadels, waarmee BMW uitermate innovatief bezig was. Mocht de K 100-serie nog geen einde hebben gemaakt aan het behoudende imago van BMW, dan deed de R 1100-serie dat zeker. Al aan het einde van de jaren tachtig besloot BMW om goedkopere motorfietsen te gaan produceren om een jeugdiger publiek te bereiken. In die tijd waren de K 75 modellen de lichtste motorfietsen die het merk te bieden had, en zij waren tamelijk duur. Om de prijs te drukken werd samenwerking gezocht met Aprilia en inbouwmotorfabrikant Rotax. Een bestaande Rotax-eencilindermotor werd door BMW ingenieurs gemodificeerd, maar wel door Rotax geproduceerd. De eerste series (F 650 en F 650 ST) werden bij Aprilia geproduceerd. De latere F 650 GS, GS Dakar en CS (City Scarver) werden in Berlijn geproduceerd. De F 650, die de bijnaam "funduro" mee kreeg, was qua uiterlijk een allroad, maar meer geschikt voor gebruik in de stad. De ST (Strada) was uitsluitend geschikt voor de verharde weg, net als de latere CS. Van een aantal R 1100-modellen werden ook 850cc-versies uitgebracht, die uiterlijk gelijk waren aan de zwaardere modellen, maar de nog leverbare R 80 modellen moesten vervangen. Vooral de viercilinder-, 1000- en 1100cc-modellen met brandstofinjectie zouden moeiteloos meer dan 100 pk kunnen leveren, maar BMW beperkte aanvankelijk het motorvermogen om Europese wetgeving voor te blijven. In 1997 doorbrak men met het "Max 100 pk"-principe met de 130 pk sterke K 1200 RS. De K serie vormde ook een eerste aanzet tot een veel moderner ontwerp van BMW motorfietsen, hoewel daar eigenlijk al met de R 65 LS een voorzichtig stapje in was gemaakt. De Form Follows Function ontwerpfilosofie werd nog lang niet losgelaten, maar bij de K 100 modellen was de functionaliteit al niet meer bepalend voor het uiterlijk van de motorfietsen. Dit bleek bijvoorbeeld uit de "BMW nieren", die in elke BMW-autogrill herkenbaar waren, maar die nu ook de radiateurbekleding van de motorfietsen sierden. Ook de vierkant gevormde uitlaatdempers en de driehoekige dempers van de K 75-serie waren hier voorbeelden van.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken