Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
- ook geschikt voor het A2 rijbewijs op 35KW/Code 80
- inruil / financiering mogelijk
- Wilt u de motor komen bekijken? Belt u dan eerst even over de beschikbaarheid van de motor om teleurstellingen te voorkomen.
- de motor staat in de vestiging Deventer
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
|
Motor | Air-cooled, DOHC, parallel-twin, 270 degree firing interval |
Boring x slag | 90|68 |
Cilinder inhoud | 865 |
Comp. verhouding | 9.2:1 |
Kleppen | DOHC |
Brandstof toevoer | Multipoint sequential electonic fuel injection |
Ontsteking | |
Vermogen | 61|45|6800 |
Max. koppel | 72|3300 |
Koppeling | natte meerplatenkoppeling |
Versnellingsbak | 5 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | X ring ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 19.3 |
Topsnelheid | |
ABS | nee |
Frame | Tubular steel cradle |
Vering voor | |
Vering achter | |
Remmen voor | |
Remmen achter | |
Voorband | 110/80 18 |
Achterband | 170/80 15 |
Wielbasis | 1655 |
Lengte | 2420 |
Breedte | 830 |
Hoogte | 1160 |
Zithoogte | 720 |
Drooggewicht | 250 |
Leverbare kleuren | Phantom Black, Phantom Black/New England White |
Beschrijving | |
| Deventer, Overijssel |
| 0570-656006 |
Een stukje historie: HONDA in 1946 - De bedoeling van dhr Honda was om de opgekochte motorblokken op een fietsframe te monteren. In oktober van 1946 had zijn kleine fabriekje in Hamatatsu een complete productielijn met omgebouwde fietsframes naar een tweetakt motorfiets. Omdat er ernstige brandstoftekorten waren paste men de blokken aan om op terpentine te lopen. Deze brandstof destilleerden ze zelf (!) uit dennenbomen en werd door geheel Japan verkocht. Terpentine of terpentinegas was natuurlijk niet het meest geschikte destillaat om het blokje te laten snorren en men moest daarom eerst een straf stukje op de pedalen om het blok op temperatuur te brengen. Honda's eerste motorfietsen waren erg succesvol en al gauw werden alle blokken opgebruikt. Door de uitstekende start beschikte men over voldoende cash-flow om geheel in eigen huis de productie te laten verlopen. Men begon daarop met het ontwerpen en bouwen van een 50 cc motorblok.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken