Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Schitterende SpeedTriple met ABS, flyscreen, bellypan, valdoppen en Arrow dempers.
Compleet met sleutels en boekjes. Rijklaar afgeleverd met onderhoudsbeurt.
Meer info of afspraak bel gerust met M: 06 18 139 389. Inruil, financiering en bezorgen mogelijk.
Afleverkosten inclusief garantie E199,-
MOTO WIJMA
Zwettestraat 14
8912 AH Leeuwarden
M: 06-18139389
E: info@motowijma.nl
Openingstijden:
Woensdag t/m Zaterdag van 9.00 t/m 17.00uur.
Bel gerust voor een afspraak buiten openingstijden.
Uw motor snel, veilig en voor een goede prijs verkopen? Wij zijn altijd opzoek naar motoren voor eigen inkoop. Vul het formulier in op www.motowijma.nl en ontvang meteen reactie.
Wij leveren al onze motoren met 10 dagen gratis verzekering!
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
Betrouwbare en voordelige motor kopen!
Of uw eigen motor verkopen?
Moto Wijma is gevestigd op industrieterrein De Zwette in Leeuwarden. In onze showroom vindt u het hele jaar door een wisselende voorraad van scherp geprijsde motoren. Al onze motoren worden bij binnenkomst technisch gekeurd en staan daarom garant voor vele veilige kilometers.
Zelf ervaren? Kom dan naar de Zwettestraat 14 in Leeuwarden.
 | Leeuwarden, Friesland |
 | 06-18139389 |
Wist u dat: In de motortaal "Liberator" betekent: Benaming voor de v-twin 750CC zijklep Harley-Davidsons die met de troepen van de Amerikanen en Canadezen meekwamen om Europa te bevrijden. Harley-Davidson maakte deze legermotorfiets zowel voor het Amerikaanse als voor het Canadese leger. De officiële fabrieksaanduiding is WLA voor de Amerikaanse uitvoering, WL staat voor de typeaanduiding van 750CC (de a staat niet voor American zoals vaak wordt gedacht,
maar voor army en de C in WLC voor Canadian).Tussen 1941 en 1946 werden er in totaal circa 90.000 door de Harley-Davidson fabriek in Milwaukee gemaakt. De naam Liberator, letterlijk bevrijder, werd pas na de bevrijding aan dit type motorfiets toegekend. De WLA en WLC verschilden op details van elkaar (ondermeer voorvork, luchtfilter, achterlicht, verwisselbare voor- en achterwielen, plaats van de koplamp). De Liberator was primair een ordonnansmotorfiets, al werd er later tevens een gevechtsuitvoering van de WLA gemaakt, voorzien van een geweerhouder voor een Thompson-machinegeweer. In 1943 was echter al duidelijk dat de rol van de WLA/WLC beperkt zou blijven tot ordonnanstaken en werd een veel prominentere rol weggelegd voor de jeep. Toen werd al duidelijk dat de meeste Liberators voorbestemd waren om dumpmotorfietsen te worden. Duizenden van deze legermotorfietsen, soms nog nieuw in de krat, alsmede vele tonnen reserveonderdelen werden in Europa achtergelaten en ook in Nederland verhandeld. Voor een grijpstuiver waren ze te koop en ze vonden dan ook hun weg als goedkoop vervoermiddel naar politie, marechaussee, wegenwacht en tal van particulieren. De verspreiding van Liberators heeft ertoe bijgedragen dat in Nederland de naam Harley-Davidson algemeen bekend werd en onlosmakelijk met een legermotorfiets werd verbonden. De belangstelling voor motorfietsen bereikte in de jaren zestig een dieptepunt en Liberators werden (veelal door studenten die zich nog geen auto konden permitteren) voor een habbekrats aangeschaft. Vanaf de jaren zeventig ontwikkelde zich een bredere interesse voor de 750CC Liberators, vooral onder werkende jongeren. Voor velen van hen werd de Liberator de opstap naar een zwaardere Harley-Davidson van recentere datum. In Nederland heeft de Liberator veel betekend voor de naoorlogse populariteit van het merk Harley-Davidson. Menig berijder van een nieuw type Harley-Davidson heeft zijn eertijds aangeschafte Liberator aangehouden en in de schuur o f zelfs in de huiskamer staan. Momenteel zijn er naar schatting zo’n zesduizend Liberators in Nederlandse handen.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken