Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
Nieuw: Ja
Modeljaar: 2023
Fabrieksgarantie: 24 maanden
Nu voor €7.400 ( i.v.m. KTM consumenten aktie van 900 euro voordeel )
Deze motor is geschikt voor A2 rijbewijs.
|
Motor | Eencilinder, 4-takt, vloeistofgekoeld |
Boring x slag | 89|60 |
Cilinder inhoud | 373 |
Comp. verhouding | 13.2:1 |
Kleppen | 4 V / DOHC with finger followers |
Brandstof toevoer | Keihin EFI, throttle body 42 mm |
Ontsteking | Bosch EMS with RBW |
Vermogen | 44|32| |
Max. koppel | 35| |
Koppeling | PASC™ antihopping clutch, mechanically operated |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | kickstart |
Tankinhoud | 9,5 |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Steel trellis frame, poeder gecoat |
Vering voor | WP USD Ø 43 mm, veerweg 125 mm |
Vering achter | WP monoshock, veerweg 150 mm |
Remmen voor | Radiale vaste remklauw met vier zuigers, remschijf |
Remmen achter | Zwevende remklauw met enkele zuiger, remschijf |
Voorband | 80/100-21 |
Achterband | 100/90-19 |
Wielbasis | 1,340 |
Lengte | |
Breedte | |
Hoogte | |
Zithoogte | 820 |
Drooggewicht | 149 |
Leverbare kleuren | Black/white/orange |
Beschrijving | De 2023 KTM RC 390 is een krachtige Supersports-machine met zijn wortels stevig geplant op het circuit. Met een indrukwekkend technologiepakket, een race-afgeleide styling, rijeigenschappen en verslavende vermogensafgifte, is de KTM RC 390 een echte racer met onbetwiste stamboom. |
| Dealerschappen: APRILA, KAWASAKI, KTM, MIA, CAN-AM, DUCATI, HONDOTO GUZZI, MOTO MORINI, PIAGGIOSUZUKI, TRIUMPH, YAMAHA |
Een nieuwe motor?
Bij Goedhart vind je hem Wat vind ik mooi? Wat is verstandig? Past deze motor wel bij mij?
Allemaal vragen die een rol spelen bij de aanschaf van een nieuwe motorfiets. Ons deskundige verkoopteam helpt u graag de juiste motorfiets te vinden voor vele tevreden motorkilometers.
| Bodegraven, Zuid-Holland |
| 0172-650005 |
Wist u dat: In de motortaal "Liberator" betekent: Benaming voor de v-twin 750CC zijklep Harley-Davidsons die met de troepen van de Amerikanen en Canadezen meekwamen om Europa te bevrijden. Harley-Davidson maakte deze legermotorfiets zowel voor het Amerikaanse als voor het Canadese leger. De officiële fabrieksaanduiding is WLA voor de Amerikaanse uitvoering, WL staat voor de typeaanduiding van 750CC (de a staat niet voor American zoals vaak wordt gedacht,
maar voor army en de C in WLC voor Canadian).Tussen 1941 en 1946 werden er in totaal circa 90.000 door de Harley-Davidson fabriek in Milwaukee gemaakt. De naam Liberator, letterlijk bevrijder, werd pas na de bevrijding aan dit type motorfiets toegekend. De WLA en WLC verschilden op details van elkaar (ondermeer voorvork, luchtfilter, achterlicht, verwisselbare voor- en achterwielen, plaats van de koplamp). De Liberator was primair een ordonnansmotorfiets, al werd er later tevens een gevechtsuitvoering van de WLA gemaakt, voorzien van een geweerhouder voor een Thompson-machinegeweer. In 1943 was echter al duidelijk dat de rol van de WLA/WLC beperkt zou blijven tot ordonnanstaken en werd een veel prominentere rol weggelegd voor de jeep. Toen werd al duidelijk dat de meeste Liberators voorbestemd waren om dumpmotorfietsen te worden. Duizenden van deze legermotorfietsen, soms nog nieuw in de krat, alsmede vele tonnen reserveonderdelen werden in Europa achtergelaten en ook in Nederland verhandeld. Voor een grijpstuiver waren ze te koop en ze vonden dan ook hun weg als goedkoop vervoermiddel naar politie, marechaussee, wegenwacht en tal van particulieren. De verspreiding van Liberators heeft ertoe bijgedragen dat in Nederland de naam Harley-Davidson algemeen bekend werd en onlosmakelijk met een legermotorfiets werd verbonden. De belangstelling voor motorfietsen bereikte in de jaren zestig een dieptepunt en Liberators werden (veelal door studenten die zich nog geen auto konden permitteren) voor een habbekrats aangeschaft. Vanaf de jaren zeventig ontwikkelde zich een bredere interesse voor de 750CC Liberators, vooral onder werkende jongeren. Voor velen van hen werd de Liberator de opstap naar een zwaardere Harley-Davidson van recentere datum. In Nederland heeft de Liberator veel betekend voor de naoorlogse populariteit van het merk Harley-Davidson. Menig berijder van een nieuw type Harley-Davidson heeft zijn eertijds aangeschafte Liberator aangehouden en in de schuur o f zelfs in de huiskamer staan. Momenteel zijn er naar schatting zo’n zesduizend Liberators in Nederlandse handen.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken