Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Pure retrostijl: Kawasaki W800 Cafe (2020)
Bij Motorcentrum Deventer hebben we een pareltje binnengekregen waar het hart van elke retroliefhebber sneller van gaat kloppen: deze prachtige Kawasaki W800 Cafe uit 2020. Deze motorfiets, afkomstig van de eerste eigenaar en met slechts 3.719 kilometer op de teller, is werkelijk in nieuwstaat.
Waarom deze W800 Cafe de perfecte keuze is:
-
Tijdloos design: De W800 Cafe is een eerbetoon aan de klassieke motoren uit de jaren '60 en '70, met zijn iconische kuip, lage stuur en klassieke kleurstelling. Dit is een motor die nooit uit de mode raakt.
-
Betrouwbare techniek: Onder het klassieke uiterlijk schuilt moderne en betrouwbare Kawasaki-techniek. De 773 cc paralleltwin is luchtgekoeld en staat garant voor een soepele en koppelrijke rijervaring, perfect voor ontspannen ritten op de mooiste wegen.
-
Nauwelijks gebruikt: Met deze extreem lage kilometerstand is deze motor nauwelijks ingereden. Hij staat klaar voor zijn volgende eigenaar om er de komende jaren volop van te genieten.
We nodigen je graag uit om de pure stijl en het authentieke gevoel van deze W800 Cafe zelf te komen ervaren in onze showroom.
Deze motor is eventueel ook in 35KW uit te voeren zodat hij met het A2/Code 80 rijbewijs kan worden bereden.
Wij bieden 6 maanden garantie, zodat je met een gerust hart de weg op kunt.
Inruil is mogelijk en
financiering behoort tot de mogelijkheden.
De motor staat op de locatie: Deventer, Smeenkhof 13
Contact: 0570-656006
Wil je de motor komen bekijken?
Bel van tevoren om de beschikbaarheid te controleren en teleurstellingen te voorkomen.
De informatie in deze advertentietekst is met de grootst mogelijke zorg samengesteld. Desondanks kunnen er geen rechten aan worden ontleend. Wijzigingen, zetfouten en de beschikbaarheid zijn voorbehouden.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Luchtgekoelde viertakt verticale parallel-twin |
Boring x slag | 77 mm x 77 mm |
Cilinder inhoud | 773 cc |
Comp. verhouding | 8,4:1 |
Kleppen | SOHC, 8 kleppen |
Brandstof toevoer | Brandstof injectie: ø 34 mm x 2 met hulpgaskleppen |
Ontsteking | |
Vermogen | 48 pk / 35 kW bij 6,500 tpm |
Max. koppel | 60 Nm bij 2,500 tpm |
Koppeling | Natte platenkoppeling, handbediend |
Versnellingsbak | 5 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 14 liter |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Dubbele wiegframe, hoogwaardig staal |
Vering voor | 39 mm telescopische vork |
Vering achter | Dubbele schokdempers Veervoorspanning 5-voudig instelbaar |
Remmen voor | Enkele 300 mm remschijf Remklauw met dubbele zuiger |
Remmen achter | Trommelrem, 160 mm |
Voorband | 100/90-19M/C 57H |
Achterband | 130/80-18M/C 66H |
Wielbasis | 1,465 mm |
Lengte | 2,190 mm |
Breedte | 790 mm |
Hoogte | 1,075 mm |
Zithoogte | 790 mm |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | GRIJS ZILVER |
Beschrijving | De W800 Street en W800 CAFE zijn beide A2-compatibel met een vermogen 35 kW. Een nieuwtijdperk voor de W-familie gaat van start, die meer dan een halve eeuw teruggaat tot deiconische W1 uit 1966. Nu is het tijd om de legende uit te breiden met eenfundamentele update waarbij beide machines een nieuw chassis, remmen en talvan andere details delen.



 |
 |
Motorcentrum Deventer |
|
Smeenkhof 13
Deventer
Plan de route
|
 |
0570-656006
|
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw
privacy om?
Wist u dat: In de motortaal "CafĂ©-racer" betekent: De cafĂ©-racer duikt voor het eerst op in de voorsteden van Londen rond 1955. Groepen jongeren met zware of middelzware Engelse motorfietsen schoolden in de avonden en weekenden samen bij bepaalde cafĂ©s en wegrestaurants. Zo ontstond, wellicht uit verveling en een hang naar spanning en sensatie, een gecultiveerde snelheidsmanie op motorfietsen, met een sterk element van competitie. Op de openbare weg werden snelheidsduels aangegaan, waarbij onaanvaardbare risicoâs werden genomen en jonge motorrijders de reputatie van
doodrijders kregen. Ze ontwikkelden een motorfiets waarmee uitsluitend zo hard mogelijk gereden moest kunnen worden. Het accent lag op tank, stuur en vooral uitlaten, die een vervaarlijk lawaai produceerden. De café-racer werd door zijij berijder als eenpersoonsmotorfiets gestileerd. Er werden wedstrijden gehouden, waarbij vertrekkende vanuit het café waar de on-up-boys bijeen kwamen met de motorfiets een traject moest worden afgelegd binnen de tijdsduur van een singletje uit de jukebox. Wanneer de waaghals niet terug was van een dergelijke record run voordat het nummer was afgelopen, kon hij heel wat meer verloren hebben dan een weddenschap.
Nu figureert de term cafĂ©-racer uitsluitend nog als variant op een thema bij het vormgeven van een motorfiets. Op het hoogtepunt van de cafĂ©-racer-cult waren er in Engeland ontwerpers die allerhande accessoires zoals tanks, uitlaten, sturen en opvoerkits op de markt brachten. De bekendste was Paul Dunstall, wiens reputatie van briljante customizer van Nortons en Triumphs ver uitsteeg boven anderen die actief waren op deze aftermarket. Volgens Engelse bronnen werd hij wel de âGodfather van de cafĂ©-racerâ genoemd, aan wie de algemene acceptatie van deze stijl wordt toegeschreven. Hij wist de motorscene van de jaren zestig zozeer te beĂŻnvloeden, dat de Engelse motorpers zelfs de term to dunstallize ging hanteren om aan te geven dat een motorfiets naar zijn inzichten was omgebouwd.
Min of meer gedicteerd door een spontane vraag van liefhebbers, die met name zijn zelf ontworpen *swept back-uitlaten felbegeerden, ontstond een produktielijn van allerhande race-accessoires. Zijn beste produkt werd een uitlaatsysteem onder de naam Decibel Silencers, waarvan er aanvankelijk dertigduizend per jaar werden verkocht. In 1967 leidde hij een eigen onderneming die nieuwe, aangepaste Dunstall Nortons verkocht. Later zouden er zelfs Dunstall Hondas en Dunstall Suzuki s komen. Begin jaren tachtig verkocht hij zijn onderneming na te hebben moeten inkrimpen als gevolg van het inzinken van de markt voor motorfietsen. Op het hoogtepunt van zijn imperium had hij zelfs een filiaal in de Verenigde Staten. Andere vormgevers naast Dunstall waren Ian Kennedy, die speciale
versies van Vincents uitbracht, Paul Mitchell, die de schepper was van de Norvin, en Dave Degens, een eminent constructeur
van zogenaamde *Tritons, motorfietsen met een Triumph motorblok in een Norton Featherbedframe. Degens zou later
een nog grotere naam verwerven als ontwerper en constructeur van de *Dresda, een handgebouwde motorfiets, waarin in principe elke krachtbron kon worden opgenomen. De grootste concurrent van Paul Dunstall op de markt van cafĂ©-race-onderdelen was John Tickle, een vormgever en grootschalige producent van accessoires. (Zie Mike Clay, CafĂ© RacersRockers, Rock N âRoll and the Coffee-Bar Cuit, Osprey Publishing Ltd London 1988.).
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken