Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
Welkom bij de iconische Ninja. De nieuwe Ninja 125 biedt een fantastisch totaalpakket om je sportieve aspiraties waar te maken. De nieuwe Ninja 125 biedt vrij zicht op de technologie dankzij het unieke Sugomi design. Ook biedt de Ninja 125 dezelfde technologie als bij de Ninja H2, door het gebruik van een trellis frame van stalen buizen. Met zijn A1 motorblok van 15 pk (11kW), is de Ninja 125 de ideale stap om kennis te maken met Kawasaki.
De Kawasaki Ninja 125 2024 is beschikbaar in de volgende kleuren:
- Lime Green / Ebony
- Metallic Spark Black / Metallic Graphite Gray
Deze motor is geschikt voor A1 rijbewijs.
|
Motor | Vloeistofgekoelde, 1-cilinder 4-takt motor |
Boring x slag | 58|47,2 |
Cilinder inhoud | 125 |
Comp. verhouding | 11.7:1 |
Kleppen | DOHC, 4 kleppen |
Brandstof toevoer | Fuel injection: Ĝ 28 mm x 1 |
Ontsteking | |
Vermogen | 15|11|10,000 |
Max. koppel | 11,7|7,700 |
Koppeling | Natte multi-plaat koppeling |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | 2.833 (34/12) |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 11 |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Buisvormige diamant frame, staal |
Vering voor | 37 mm telescopische voorvork |
Vering achter | Uni-Trak, gasgedreven schokdemper met instelbare preload |
Remmen voor | Enkele 290 mm remschijf. Remklauw: dubbele zuiger |
Remmen achter | Enkele 220 mm remschijf. Remklauw: dubbele zuiger |
Voorband | 100/80-17M/C 52S |
Achterband | 130/70-17M/C 62S |
Wielbasis | 1.330 |
Lengte | 1.935 |
Breedte | 685 |
Hoogte | 1.075 |
Zithoogte | 785 |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | Lime Green / Ebony / Metallic Graphite Gray, Metallic Flat Spark Black / Metallic Matte Fusion Silver |
Beschrijving | Welkom bij de iconische Ninja. De nieuwe Ninja 125 biedt een fantastisch totaalpakket om je
sportieve aspiraties waar te maken. De nieuwe Ninja 125 biedt vrij zicht op de
technologie dankzij het unieke Sugomi design. Ook biedt de Ninja 125 dezelfde
technologie als bij de Ninja H2, door het gebruik van een trellis frame van
stalen buizen. Met zijn A1 motorblok van 15 pk (11kW), is de Ninja 125
de ideale stap om kennis te maken met Kawasaki. |
| Dealerschappen: BMW, KAWASAKI |
Motor Venray:
Op de grens van Noord Brabant en Limburg vindt u Motor Venray, een van de mooiste motorzaken in ons land.
Gemakkelijk bereikbaar (A73, afslag 9) op industrieterrein De Hulst kan de echte motorliefhebber hier zijn hart ophalen aan het beste wat de Europese en Japanse motorwereld te bieden heeft.
| Venray, Limburg |
| 0478-588588 |
Wist u dat: In de motortaal "Lowboy" betekent: Naam voor het frame dat bij de Norton Dominator racer werd toegepast in 1962. Een lage versie van het originele Featherbedframe. Het woog minder en had een kortere wielbasis. Het Engelse merk Norton ontwikkelde in de herfst van 1949 een frame, dat in april 1950 werd geïntroduceerd. Het Featherbedframe, zo genoemd om de goede afvering, gaf de Nortons die ermee werden uitgerust een uitstekende wegligging en uitnemende stuureigenschappen. In hetzelfde jaar dat de frames werden toegepast behaalde Norton successen in de Junior- en Senior TT wegraces. Volgens de overlevering werd de naam Featherbed (= veren bed) bedacht door Harold Daniell, een motorcoureur die na zijn overwinning in de Junior TT opmerkte dat zijn racemachine zo comfortabel stuurde, dat hij erop in slaap had kunnen vallen. Tot de komst van het Featherbedframe hadden motorfietsfabrikanten altijd gezworen bij frames die werden geconstrueerd met behulp van gietstukken en waarin de pijpen met koper aan elkaar werden
gesoldeerd. De lastechnieken van 1950 lieten echter toe dat buizen direct aan elkaar werden gelast met siF-brons, dat een
relatief lage verhittingstemperatuur nodig had. Het raceframe vond zijn vertaling in een seriegeproduceerde motorfiets voor het grote publiek met de introductie in 1952 van de Norton Dominator, een 500CC staande *twin. Pas in 1967 zou met de komst van de Norton Commando het Featherbedframe worden verlaten, al bleef het daarna nog lange tijd de lieveling van de bouwers en berijders van café-racers, voor wie het tot 1970 in produktie werd gehouden. Het Featherbedframe is gastheer geweest voor een grote ariëteit merken motorblokken. Enerzijds omdat het zoveel ruimte bood, dat elk type motorblok erin paste, anderzijds vanwege de al geroemde legendarische stuureigenschappen die het decennia lang tot de maatstaf voor een goed frame verhieven. Tot op heden gaan nog stemmen op die beweren dat het Featherbedframe onovertroffen is.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken