Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Kawasaki ER 6 N.
Met ABS.
Diverse opties:
Barracuda knipperlichten.
Barracuda valdoppen.
Gearindicator.
Handvat verwarming.
Flyscreen.
Korte nummerplaat houder.
Heeft net een kleine beurt gehad.
Verkeert in een zeer mooie staat.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Watergekoelde 4-kleps parallel-twin |
Boring x slag | 83|60 |
Cilinder inhoud | 649 |
Comp. verhouding | 11.3 : 1 |
Kleppen | DOHC, 8 kleppen |
Brandstof toevoer | Injectie: Ø 36 mm x 2 (Keihin) |
Ontsteking | |
Vermogen | |53|8500 |
Max. koppel | 66|7000 |
Koppeling | Wet, multiple discs, cable operated |
Versnellingsbak | Manual 6-speed |
Verhouding | 2.438 (39/16) |
Overbrenging | Chain |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 15.5 |
Topsnelheid | 200 |
ABS | |
Frame | Diamant, extra gehard staal |
Vering voor | Voorvork van 41 mm |
Vering achter | Lateraal bevestigde monoshock met verstelbare veervoorspanning |
Remmen voor | Dubbele remschijven van 300 mm, semi-zwevend |
Remmen achter | Enkele remschijf van 220 mm |
Voorband | 120/70ZR17M/C (58W) |
Achterband | 160/60ZR17M/C (69W) |
Wielbasis | 1405 |
Lengte | 2100 |
Breedte | 760 |
Hoogte | 1095 |
Zithoogte | 785 |
Drooggewicht | 200 |
Leverbare kleuren | Metallic Flat Sage Green, Pearl White, Metallic Spark Black |
Beschrijving | De vloeistofgekoelde, 649 cm³ Parallel Twin met brandstofinjectie, 8 kleppen en dubbele bovenliggende nokkenas levert soepele prestaties. Met name bij lage en middelhoge toerentallen levert de Twin uitmuntende prestaties. De motor is afgesteld voor gebruiksvriendelijke vermogenskarakteristieken en stimuleert het vertrouwen van onervaren rijders |
Welkom bij Kromkamp Motoren.
Kromkamp Motoren in Oosterwolde (Friesland)
Het adres voor de aanschaf van een gebruikte motor!
Kromkampmotoren heeft de mooiste occasions.
Een goede kwaliteit voor een scherpe prijs.
Alleen topoccasions!
 | Oosterwolde, Friesland |
 | 06-12091005 |
Een stukje historie: HONDA in 1959 - In 1959 werd de laatste Benly als moderne verschijning met een 125 cc OHC viertakt tweecylinderblok op de markt gebracht. Het was goed voor 112 km/uur en kreeg de type aanduiding C92 mee. In juli van 1958 introduceerde men in Japan 's werelds meest succesvolle motorfiets ooit, de C100 Super Cub. Het ontwerpen van de Super Cub nam drie jaar in beslag en werd een goedkope en praktische motorfiets die iedereen wel ergens voor kon gebruiken. Deze multifunctionele machine had een 50cc viertakt OHV motorblok, een centrifugaalkoppeling en een drietraps transmissie. Het was een motor die zo gemakkelijk te berijden was dat iedere opstapper van de bromfiets maar ook iemand zonder ervaring er als vanzelf mee wegreed. Het innovatieve frame zonder middenstang deed het ook goed bij de dames en zette een nieuwe trend in het segment woon-werk verkeer. Het woord "scooterette" werd gebruikt om het type zonder middenstang aan te duiden en werd verkocht in een 50, 70 en 90 cc versie. In 1959 werd de eerste Honda motorfiets verkocht in Amerika en werd daardoor meteen 's werelds best verkochtte transportartikel (dertig miljoen tot op heden). Als bewijs van het superbe concept en design is het feit dat de hedendaagse C50, C70 en C90's alleen maar detailverbeteringen hebben ondergaan in het nu vijfentwintig-jarig gebruik van het ontwerp van deze motorblokken.
In datzelfde jaar, 1959, introduceerde Honda de 250 cc C72 Dream in Amsterdam. Dit was de eerste Japanse motorfiets die officieel werd geëxposeerd in Europa. Het publiek verbaasde zich over het ongewone geperste stalen frame, de scharnierende achterbrug en de voorvering, het aluminium OHC motorblok, de startmotor en de knipperlichtinstallatie.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken