Nieuwsbrief:
<< Terug naar lijst< Vorige | Volgende >

HARLEY-DAVIDSON  ELECTRA GLIDE FLH - 1971

Bouwjaar:
1971
Kleur:
BLAUW METALLIC
Vermogen:
Teller:
12.106 Km
Rijbewijs:
A
Garantie:
Nee
harley-davidson - electra-glide-flh
harley-davidson - electra-glide-flh
harley-davidson - electra-glide-flh
harley-davidson - electra-glide-flh
harley-davidson - electra-glide-flh
harley-davidson - electra-glide-flh
harley-davidson - electra-glide-flh
harley-davidson - electra-glide-flh
harley-davidson - electra-glide-flh
harley-davidson - electra-glide-flh
harley-davidson - electra-glide-flh
harley-davidson - electra-glide-flh
harley-davidson - electra-glide-flh
harley-davidson - electra-glide-flh
harley-davidson - electra-glide-flh
harley-davidson - electra-glide-flh
harley-davidson - electra-glide-flh
harley-davidson - electra-glide-flh
harley-davidson - electra-glide-flh
harley-davidson - electra-glide-flh
OmschrijvingTechniekFinancierenVerzekeringBedrijf
Schade: schadevrij
Optioneel afleverpakket (zonder meerprijs): Aflevering: LET OP !    De geadverteerde prijzen zijn inclusief afleveringskosten, voor extra zekerheid bieden wij voor motoren vanaf €3000,- een grote onderhoudsbeurt incl. 3 maanden garantie aan, voor Harley's €450,- en voor andere merken motoren €350,-    TENZIJ er in de betreffende advertentie staat aangegeven "zo mee", voor klassiekers en schadeauto's / motoren geldt altijd "reparatie en onderhoud door koper op basis van "zo mee".

Harley Davidson FLHF 1200 Elektra Glide


- Kenteken: ZM-11-84
- Merk: Harley Davidson
- Model: FLHF Elektra Glide
- Tellerstand: 12106 KM
- Carrosserievorm: Overig
- Brandstofsoort: Benzine
- Bouwjaar: 1971
- Kleur: blauw Metallic
- Motorinhoud: 1200 cc
- Aantal cilinders: 2
- BTW/Marge: Marge, de BTW is niet aftrekbaar




Werkelijk prachtige en nagenoeg volledig originele Harley-Davidson 1200 FLHF Electra Glide.
Deze motor is van de band gerold in de tweede helft van 1970 en nieuw afgeleverd in 1971. Het betreft dus een van de eerste 'late shovels' en tevens het laatste jaar met trommelremmen voor en achter.

Gespoten in een speciale, klassiek-Amerikaanse kleurstelling. De motor is keurig voorzien van de origineel ingeslagen nummers in frame en blok (matching numbers).

Hij loopt en rijdt zeer goed en ziet er uit als nieuw. De motor is al lange tijd in bezit van de huidige eigenaar en altijd keurig onderhouden. In 2023 heeft er, zowel technisch als optisch, nog een grote renovatie plaatsgevonden. (Informatie hierover is aanwezig.)
Km stand is afgelezen stand, teller is ooit vernieuwd.

Let op! Deze motor wordt in opdracht verkocht. Inruil is dan niet mogelijk, of eventueel in overleg tegen handelsprijs.
 

Aflevering
LET OP !    De geadverteerde prijzen zijn inclusief afleveringskosten, voor extra zekerheid bieden wij voor motoren vanaf €3000,- een grote onderhoudsbeurt incl. 3 maanden garantie aan, voor Harley's €450,- en voor andere merken motoren €350,-    TENZIJ er in de betreffende advertentie staat aangegeven "zo mee", voor klassiekers en schadeauto's / motoren geldt altijd "reparatie en onderhoud door koper op basis van "zo mee".



Frans Bleeker
De Alde Mar 7
9035 VP Dronrijp
0653891209
info@fransbleeker.nl
 




Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
Aanbieder
Frans Bleeker Motoren en Auto s
De Alde Mar 7
Dronrijp
Plan de route
0517-233400
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw privacy om?
Ook van deze verkoper:
Wist u dat: In de motortaal "Hardtail" betekent: Letterlijk: stijve of harde achterkant. In dit geval de benaming voor een frame dat niet is uitgevoerd met een scharnierende achterbrug, noch met plunjervering. Kortweg een stijf frame genoemd. De meeste Europese en Amerikaanse motorfietsen uit de jaren twintig, dertig en begin jaren veertig hadden een stijf frame. De Britse en de Duitse motorfietsindustrie kwamen als eerste uit met seriemodellen die beschikten over zowel achter- als voorvering. De ooit toonaangevende Engelse motorindustrie tekende voor de eerste generatie massaal uitgevoerde semi-hydraulische voor- en achterschokbreking. In Engeland werd de Matchless G3L (l voor light) als eerste met een telescopische voorvork uitgerust aan het begin van de Tweede Wereldoorlog. De Amerikaanse industrie bleek op dit gebied het conservatiefst. De zware Indians werden in 1940 nog uitgerust met het Springframe, waarbij plunjervering was verwerkt in de achterwielophanging. Harley-Davidson ging met zijn zwaarste modellen pas in 1958 over op een frame met scharnierende achterbrug na in 1949 de springervoor vork door een hydraulische voorvork te hebben vervangen. De op zich uiterst trage aanpassing van het rijwielgedeelte van de topmodellen aan de moderne stroom van Europese motorfietsontwerpen, trompetterde het reclamebureau van Harley-Davidson van de daken als ongekende noviteit op het gebied van motorrijderscomfort. De begeleidende namen van modellen als Hydra Glide (hard tail met hydraulische voorvork) en Duo Glide (hydraulische voorvork én achtervering) getuigen van een bombastische mythologisering van een door Harley-Davidson matig ontwikkelde schokbrekingstechniek. Een hard tail komt bij moderne fabrieksmotorfietsen niet meer voor. Bij sommige motorfietsen ziet het er overigens wel zo uit omdat de schokbreker(s) weggewerkt zijn onder of boven het motorblok. Bij Harley-Davidson werd met het Softail-frame voor de hard tail-look gekozen omdat deze in is bij customrijders.
© 2000 - 2025 Motoroccasion