Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
Modeljaar: 2008
Een werkelijk prachtige en zeer goed omnderhouden R1200S met ook nog een zeer lage kilomterstand! Voorzien van vele extra's:
Handvatverwarming
Hyperpro schokbreker
Diefstal beveiliging
Handige tanktas
Uitstekende banden
Voorzien van prachtige Carbon en Carbon-look delen
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
|
Motor | 2-cilinder 4-takt boxermotor |
Boring x slag | 101|73 |
Cilinder inhoud | 1170 |
Comp. verhouding | 12.5:1 |
Kleppen | 4 per cilinder |
Brandstof toevoer | elektronische inspuiting in inlaattraject |
Ontsteking | digitaal motormanagement BMS-K met roluitschakeling, dubbele ontsteking |
Vermogen | 122|90|8250 |
Max. koppel | 112|6800 |
Koppeling | enkelvoudige droge plaat, hydraulisch bediend |
Versnellingsbak | constant-mesh 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | cardan |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 16 |
Topsnelheid | > 200 |
ABS | |
Frame | driedelig, meedragende motor en versnellingsbak |
Vering voor | BMW Telelever, Veerweg 110 mm |
Vering achter | Enkelzijdig aluminium swingarm metBMW Paralever |
Remmen voor | EVO remsysteem met dubbele zwevende remschijven,(Ø 320 mm) |
Remmen achter | enkele schijfrem (Ø 265 mm) |
Voorband | 120/70 - 17 |
Achterband | 180/55 - 17 |
Wielbasis | 1487 |
Lengte | 2151 |
Breedte | 870 |
Hoogte | 1177 |
Zithoogte | 830 |
Drooggewicht | 213 |
Leverbare kleuren | Geel,rood,zwart,grijs |
Beschrijving | Gebouwd voor de ideale lijn - da’s pas rijplezier.
Weekend, ‘s ochtends vroeg, het is droog en zonnig. De stemming zit er meteen in. Ontbijtje, in het leer en wegwezen. Van de ene bocht naar de andere - lange snelle en korte scherpe wisselen elkaar af. Vol in de remmen, krachtige acceleratie en altijd helemaal één met je machine. Langs de ideale lijn het grensgebied steeds verder verkennen. En dat alles met een inspirerende sound. Met de sportiefste boxer aller tijden is het allemaal voor ... |
| Dealerschappen: VICTORY, ZERO |
Wij zijn meer dan 30 jaar gespecialiseerd in de verkoop en het onderhoud van nieuwe en gebruikte BMW motorfietsen.
Naast de verkoop van BMW motorfietsen hebben wij altijd meerdere occasions in voorraad waarmee wij in onze showroom altijd ruim 250 motorfietsen hebben. U kunt bij ons terecht met ieder budget!
Sinds begin 2012 zijn wij dealer van het Amerikaanse merk Victory Motorcyles. In onze showroom hebben wij de verschillende modellen staan. Onze demonstratiemodellen staan altijd ter beschikking voor een kennismaking met Victory. Laat uzelf verrassen zoals de Victory`s ook ons verrast hebben.
Sinds begin 2014 zijn wij naast Victory ook dealer geworden van de nieuwe Indian Motorcycle. Na het succes van de nieuwe Chief series is nu ook de nieuwe Indian Scout leverbaar. Ook van de nieuwe Indian`s hebben wij demonstratiemodellen voor u klaar staan.
Heeft u vragen of maakt u graag een afspraak voordat u komt kunt u contact met ons opnemen via ons telefoonnummer 0172-492036 of een e-mail sturen naar info@dejongalphen.nl
Graag tot ziens in Alphen aan den Rijn.
| Alphen aan den Rijn, Zuid-Holland |
| 0172-492036 |
Wist u dat: In de motortaal "Speed-E-shift" betekent: Voordat Harley-David son zelf uitkwam met een handgekoppelde en voetgeschakelde versie van de zwaarste modellen - dit gebeurde pas na 1955 - ontwikkelde het rijderspubliek, waaronder veel dealers, zelf een technische oplossing voor de door de fabriek genegeerde wens een voetschakeling te
ontwerpen. De Speed-E-shift was niet alleen een antwoord op die vraag in de zin dat het een voetschakeling was voor de 1200CC zijklep- en 1000/1200CC kopklep-Harley’s van 1946 (types U, UL, ULH , E, EL en FL ), de zwaarste en meest imposante lijn van die tijd. Er kon bovendien bliksemsnel mee worden doorgeschakeld omdat het eveneens voorzag in een automatische koppelingsbediening. De Speed-E-Shift is een plat mechaniek dat aan de linkerzijde naast de cilinders aan het frame werd bevestigd. Het bestond uit platte ijzeren strips en stangetjes. Het hart werd gevormd door twee notchedplates, platen waaruit een schuine vertanding was gefreesd, die zijdelings in elkaar grepen en deden denken aan een bereklem, waartussen zich het uiteinde van de schakelstang bevond. Onder invloed van trekveren en in het geval van de schuine vertanding ook de zwaartekracht, schoof de schakelstang trapsgewijs een stukje op wanneer het mechanisme werd bediend. Per stand correspondeerde dat met een versnelling. Zodoende werd met een enkele voetbeweging tegelijkertijd ontkoppeld en geschakeld, waardoor het bedieningsgemak van een half-automaat werd bereikt. Met een manette aan het stuur kon in één keer, bij voorkeur voordat volledige stilstand werd bereikt, terug worden geschakeld naar de vrijstand. Het concept en de uiteindelijke realisering van dit mechaniek is even geniaal als beperkt geweest. Wanneer de Speedy niet goed stond afgesteld was het risico van een totale inwendige verwoesting van de overigens zeer solide vierversnellingsbakvan Harley-Davidson, tot en met verbogen frame, niet ondenkbeeldig. De Speed-E-shift werd in 1945-46 op de markt gebracht door een kleinschalig toeleveringsbedrijf van Harleyaccessoires in Californië. Wie nu op zoek gaat naar deze rariteit kan dus het beste zijn geluk gaan proberen aan de westkust van de Verenigde Staten en moet naast de bereidheid minstens duizend gulden neer te tellen over de nodige overredingskracht beschikken om de bezitter afstand te laten doen van zijn speedy
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken