Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Super mooie BMW K1600GTL vol opties.
Voorzien van onder andere ABS, ASC, ESA, diverse rijmodi, cruisecontrol, handvat- en zadelverwarming, schijnwerpers. topkoffer met rugsteun en geïntegreerd remlicht.
Tevens een radio aan boord. Al met al DE tourmotor voor lange reizen met het fantastiche BMW 6-cilinder geluid.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Watergekoelde viertakt zescylinder |
Boring x slag | 72 mm x 72 mm |
Cilinder inhoud | 1649 cc |
Comp. verhouding | 12.2:1 |
Kleppen | vier per cylinder |
Brandstof toevoer | Electrische injectie, BMS-X management |
Ontsteking | |
Vermogen | 160 pk / 118 kW bij 7750 tpm |
Max. koppel | 175 Nm bij 5250 tpm |
Koppeling | natte meerplaten koppeling |
Versnellingsbak | zes versnellingen synchromesh |
Verhouding | |
Overbrenging | cardan |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 26,5 liter |
Topsnelheid | > 200 km/u |
ABS | ja |
Frame | aluminium brugframe |
Vering voor | BMW Duolever |
Vering achter | BMW Monolever |
Remmen voor | dubbele remschijf 320 mm |
Remmen achter | enkele remschijf 320 mm |
Voorband | 120/70 ZR 17 |
Achterband | 190/55 ZR 17 |
Wielbasis | |
Lengte | 2489 mm |
Breedte | 1000 mm |
Hoogte | 1454 mm |
Zithoogte | 715 mm |
Drooggewicht | 321 kg |
Leverbare kleuren | Mineral silver metallic, Royal Blue metallic |
Beschrijving | Als luxe wordt ontdaan van alle ballast, dan bereikt het een nieuw, ongekend hoog niveau. Een goed voorbeeld van zo’n evolutie is de nieuwe

BMW K 1600 GTL - een tourer zoals nog niet eerder bestond. Met de meest compacte en efficiënte zescilinder lijnmotor ooit geplaatst in een productiemachine.



De ergonomie van de K 1600 GTL is helemaal gericht op lange reizen. Als het gaat om comfort en behaaglijkheid, blijft voor rijder en passagier geen wens onvervuld. De slanke constructie rond de zitplaats van de rijder en het ver naar achteren reikende stuur maken een bijzonder ontspannen zitpositie mogelijk. Uren lang en vele honderden kilometers achter elkaar. De passagier heeft daarbij een ruime zitplaats met een comfortabele rugleuning.



En voor het eerst op een motorfiets: de optionele adaptieve bochtverlichting. Een technologische revolutie die uitstekend past in het futuristische frontaanzicht van de BMW K 1600 GTL en vooral zorgt voor optimale actieve veiligheid.



De BMW K 1600 GTL maakt pure luxe zelfs lichtvoetig. Want het unieke rijwielgedeelte heeft ongekend goede handling-eigenschappen. En een absoluut direct rijgevoel door de geavanceerde Duolever voorwielophanging. Achter zet de Paralever alle power heel betrouwbaar op het asfalt. En het optionele ESA II (Electronic Suspension Adjustment) zorgt ervoor dat de BMW K 1600 GTL overal volkomen stabiel zijn weg vindt. Want met dit geavanceerde systeem zijn vering en demping al naar de rijomstandigheden en uw persoonlijke smaak met een druk-op-de-knop aan te passen.



Alles is tot in de kleinste details gebouwd voor optimaal rijplezier. En dat is iets waar een echte motorliefhebber nooit genoeg van krijgt. K 1600 GTL. UNSTOPPABLE TOUR. |
| Dealerschappen: AGM, MOTO MORINI |
Hartelijk welkom bij Korteland Motoren.
Wij wensen iedereen een goed en pechvrij motorseizoen!
Korteland Motoren is dé regio motorzaak voor zowel uw nieuwe en gebruikte motoren, onderhoud en kleding waarbij prijs en kwaliteit hoog in het vaandel staan.
Met de grootschalige bedrijfsvoering, en een baas die er nog écht bovenop zit garanderen wij klantvriendelijke behandeling, service en efficientie.
 |
Korteland Motoren B.V. |
|
Nijverheidsstraat 38
Hardinxveld-Giessendam
Plan de route
|
 |
0184-611876
|
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw
privacy om?
Wist u dat: In de motortaal "Custom/custombike/to customize" betekent: Letterlijk betekent to customize: to suit (a motorcycle) to taste (een motorfiets aan je smaak aanpassen). Het duidt eigenlijk de doodnormale activiteit aan, die iedere bezitter van een motorfiets verricht wanneer hij iets wijzigt aan de standaardversie van zijn motor. Een ander stuur is het meest voorkomende voorbeeld. Soms gaat het verder, maar altijd blijft het oorspronkelijke model herkenbaar, want anders wordt een grens overschreden die de onderhavige motorfiets doet veranderen in een zelfbouwmotor of bitza. Wie een ander zadel/buddyseat en een ander stuur monteert is bezig de zitpositie van zijn motor aan zijn wensen aan te passen. Wie dat nog niet genoeg vindt en bijvoorbeeld wielen met echte spaken prefereert boven de gietwielen van de standaarduitvoering o f een speciaal uitlaatsysteem verkiest boven de fabrieksdemper, is bezig een custombike van zijn motorfiets
te maken. Veelal spitst het customizen zich toe op louter technische verbeteringen als remmen, andere carburateur, buddyseat, stuur, of spuitwerk van tank en spatborden met special paint. Een aantal motorfietsfabrikanten die in de jaren zestig en zeventig nauwelijks het hoofd boven water konden houden, hadden weinig o f geen aandacht voor de specifieke wensen op het gebied van design en esthetiek die bij hun cliëntele was gaan leven. Voorbeelden zijn Harley-Davidson, die zijn afnemers tot in de helft van de jaren zeventig totaal negeerde, en BMW ,
die onlangs met een geheel nieuw ontwikkelde boxermotorfiets is uitgekomen. Toen de fabrikanten de schellen van de ogen vielen en zij zich wel wilden conformeren aan de wensen die onder hun afnemers leefden, had de aftermarket al een antwoord op de vraag gevonden. Harley-Davidson was lange tijd % een markant voorbeeld van de zelfingenomenheid waar het ging om het serieus nemen van het rijderspubliek. In de modellen die de fabriek tot 1971 uitbracht was niets te bespeuren van wat de sterk opgekomen bikerscult al vanaf de helft van de jaren zestig in kleine kring aan vormgevingseisen had gedicteerd. Het antwoord kwam pas met de Super Glide, een voorzichtige concessie aan de oerverschijning van de Electra Glide,
waarbij het panzadel en de mastodontische spatborden kwamen te vervallen. Pas met de komst van de Low Rider werd een bezonken smaak erkend die een nieuwe generatie Harley-rijders al jaren doodnormaal was gaan vinden. De kwalificatie custom werd vanaf die tijd aan een in serie geproduceerde motorfiets meegegeven om te onderstrepen dat nu wel werd ingespeeld op lang genegeerde wensen van het liefhebberspubliek. De betekenis van het woord custom werd hierdoor uitgehold: consumenten werden verleid een in serie geproduceerde standaardmotorfiets als ‘exclusief voor hen gemaakt’ aan te schaffen. De predikaten custom en chopper zijn nu algemeen door de Japanse motorfiets-marketeers geconfisqueerd om er modellen mee aan te duiden waarop men een quasi nonchalante zitpositie aanneemt en waarvan de stilering vage overeenkomst vertoont met het voorkomen van moderne Harley-Davidsons.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken