Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
nog erg nette F 800 GS Adventure, deze motor is voorzien van kofferdragers, led knipperlichten, Hoog windscherm, ABS, handvat verwarming, Alarm, info display en valbeugels Deze motor staat op zeer goede banden en word afgeleverd met service beurt en 3 maanden garantie
- Kijk op onze uitgebreide website voor al onze services!
- U kunt voor vrijwel alle onderdelen vanaf 1935 tot heden bij ons terecht. De onderdelen zijn zowel nieuw, als 2e hands ruim in voorraad. U kunt Uw onderdelen bestellen in onze webshop maar ook via telefoon, fax of email. U kunt natuurlijk ook gewoon langs komen
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Vloeistofgekoelde tweecilinder viertaktmotor |
Boring x slag | 82 mm x 82 mm |
Cilinder inhoud | 798 cc |
Comp. verhouding | 12,0 : 1 |
Kleppen | vier kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | electronische inspuiting |
Ontsteking | digitaal |
Vermogen | 85 pk / 63 kW bij 7500 tpm |
Max. koppel | 83 Nm bij 5750 tpm |
Koppeling | meervoudige natte platenkoppeling, mechanisch bediend. |
Versnellingsbak | 6 -klauwengeschakelde versnellingsbak |
Verhouding | |
Overbrenging | O-ringketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 24 liter |
Topsnelheid | 200 km/u |
ABS | optie |
Frame | stalen buizenframe, meedragende motor |
Vering voor | upside-down telescoopvork. diameter 45 mm. Veeruitslag 230 mm. |
Vering achter | centraal geplaatste WAD. veeruitslag 215 mm. |
Remmen voor | Dubbele zwevende remschijven, diameter 300 mm, zwevende remklauwen met twee remzuigers |
Remmen achter | Enkele remschijf, diameter 265 mm, zwevende remklauw met een remzuiger |
Voorband | 90/90 - 21 54V |
Achterband | 150/70 - 17 69V |
Wielbasis | 1.578 mm |
Lengte | 2320 mm |
Breedte | 945 mm |
Hoogte | 1350 mm |
Zithoogte | 880 mm |
Drooggewicht | 185 (rijklaargewicht 207 kg) kg |
Leverbare kleuren | uni Alpinweiss. Metallic Lavaorange-Met/Schwartz seidenglaenzend. |
Beschrijving | Avontuur: grenzeloos

Waarheen de reis ook gaat en op wat voor ondergrond ook: de BMW F 800 GS Adventure gaat elke uitdaging aan. Deze reis-enduro is gemaakt voor echte wereldreizigers waarvoor geen bestemming te ver weg is. Voor avonturiers die ook de wereld buiten de gebaande paden willen verkennen. De BMW F 800 GS Adventure: een betrouwbare, robuuste reisgezel voor grenzeloze avonturen.



Prestaties: compromisloos.

Aangedreven door een krachtige, watergekoelde tweecilinder van 85 pk (63 kW) laat de

BMW F 800 GS Adventure de bewoonde wereld met speels gemak achter zich. Met een koppel van 83 Nm heeft deze enduro genoeg reserves om elke afgelegen offroad bestemming te bereiken. En met zijn tankinhoud van 24 liter en een verbruik van 4,3 liter bij 90 km/h zijn afstanden mogelijk waar andere machines moeten afhaken.



Controle: onvoorwaardelijk.

Duinen, bergpassen of rivierdoorwadingen: de BMW F 800 GS Adventure neemt alle hindernissen die u onderweg maar tegen kunt komen. De ruggengraat is een torsiestijf stalen buizenframe met 230 mm veerweg voor en 215 mm achter. De rijder krijgt elektronische assistentie van de 'Enduro modus', waarin het rijwielgedeelte optimaal op onverhard wordt afgestemd. Standaard ABS spreekt bij BMW Motorrad vanzelf.



Karakter: voorbeeldig.

De BMW F 800 GS Adventure is een echte wereldreiziger - van het hoge windscherm tot de gecombineerde tankbeschermbeugels en kofferhouders. Ondanks de markante zijbeplating van de grotere tank van de Adventure is aan de karakteristieke flyline in één oogopslag de familieband met de GS te herkennen. En of u nu kiest voor het dynamische Racingred of het exclusieve Sandrover matt: dat u met deze enduro de wereld wilt gaan verroveren, straalt er altijd van af. |
De Knalpot is een klein dynamisch bedrijf dat zich gespecialiseerd heeft in zowel BMW motorfietsen als BMW motorfietsonderdelen.
Op het gebied van gebruikte BMW onderdelen is De Knalpot de grootste van Nederland. Het bedrijf is opgericht in 1995 door Jack Boone en ontstaan vanuit de hobby met een grote voorliefde voor BMW. Jack heeft een opleiding motorfietstechniek gevolgd en is jarenlang als motorfietsmonteur werkzaam geweest. Hij heeft altijd BMW motorfiets gereden en vooral veel gesleuteld aan BMW’s.
 |
De Knalpot |
|
Haltestraat 55
Rilland
Plan de route
|
 |
0113-552298
|
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw
privacy om?
Wist u dat: In de motortaal "Bromnozem" betekent: De oorspronkelijke betekenis van nozem is volgens Van Dale een onbeholpen ventje, een schaap, een jongen die net aan de rokken van z’n moeder is ontgroeid, een nozempie. Daar zou aan kunnen worden toegevoegd: en die zich van de weeromstuit tegen z’n ouders ging afzetten. Bromnozem is
een tijdsgebonden term die gebezigd werd vanaf het midden van de jaren vijftig tot het midden van de j aren zestig. Allereerst was een nozem een jongeman van rond de zeventien die zich in het uitgaansleven van de grote stad een zekere faam wist te verwerven onder soortgenoten als branieschopper. Het indruk maken op de meisjes was daarbij niet onbelangrijk. Het uiterlijk van de nozem werd geaccentueerd door een pak met strakke broekspijpen en een typisch colbert, een vetkuif met brillantine en bordeelsluipers (zie ook de foto’s van Ed van der Elsken).
Wanneer nozems op brommers verschenen, kwamen er leren jekkers, stiletto’s, kauwgom en sigaretten aan te pas. De brommers, modellen van het type buikschuiver, werden vaak getooid met vossestaarten al dan niet op een spriet achterop de brommer gemonteerd. Als brozems wisten deze jongeren uiting te geven aan hun verzet tegen ouders en gevestigde orde, maar soms terroriseerden zij stadswijken met allerlei vormen van kleine criminaliteit. Tevens ontstonden bendes van bromnozems. Hun muziek werd de opkomende Rock ’n’ Roll en niet de jazz
van studerende leeftijdsgenoten (zie Jan Hazekamp, Rondhangen als tijdverdrijf. Over het onder-elkaar-zijn van jongens en meisjes in de vrije tijd, Amsterdam 1985).
Snel navigeren? Bekijk hier alle typen van