Nieuwsbrief:

Motor Outlet Deventer

Alle motoren van Motor Outlet Deventer
106 motoren gevonden
KAWASAKI Z 750 ABS
KAWASAKI Z 750 ABS
€ 4.850,- p/mnd klik hier
2009, 44301 Km
YAMAHA MT 09 ABS
YAMAHA MT 09 ABS
€ 6.450,- p/mnd klik hier
2014, 16253 Km
KTM 1290 SUPER DUKE R
KTM 1290 SUPER DUKE R
€ 8.450,- p/mnd klik hier
2016, 28476 Km
YAMAHA YZF R6
YAMAHA YZF R6
€ 4.750,- p/mnd klik hier
2007, 28168 Km
YAMAHA MT 09 ABS
YAMAHA MT 09 ABS
€ 8.350,- p/mnd klik hier
2017, 32595 Km
SUZUKI GSX 750 F
SUZUKI GSX 750 F
€ 1.450,- p/mnd klik hier
1999, 72044 Km
YAMAHA YZF R6
YAMAHA YZF R6
€ 3.750,- p/mnd klik hier
2003, 30629 Km
HONDA NC 750 X DCT C-ABS
HONDA NC 750 X DCT C-ABS
€ 5.250,- p/mnd klik hier
2014, 58988 Km
HONDA VT 750 C SHADOW
HONDA VT 750 C SHADOW
€ 2.950,- p/mnd klik hier
1997, 62399 Km
SUZUKI BANDIT 1200 S
SUZUKI BANDIT 1200 S
€ 4.150,- p/mnd klik hier
2006, 47671 Km
KAWASAKI ZX 6R
KAWASAKI ZX 6R
€ 1.650,- p/mnd klik hier
1998, 52828 Km
BMW R 1200 RT
BMW R 1200 RT
€ 3.450,- p/mnd klik hier
2005, 162295 Km
BMW R 1150 R
BMW R 1150 R
€ 2.650,- p/mnd klik hier
2003, 53706 Km
HONDA CBR 600 F
HONDA CBR 600 F
€ 2.450,- p/mnd klik hier
1999, 46761 Km
HONDA VFR 750 F
HONDA VFR 750 F
€ 1.450,- p/mnd klik hier
1996, 86329 Km
APRILIA NA 850 MANA
APRILIA NA 850 MANA
€ 3.750,- p/mnd klik hier
2008, 36635 Km
SUZUKI V-STROM DL 650
SUZUKI V-STROM DL 650
€ 2.750,- p/mnd klik hier
2005, 83228 Km
KAWASAKI Z650 ABS
KAWASAKI Z650 ABS
€ 6.450,- p/mnd klik hier
2021, 19847 Km
HONDA CB 600 F HORNET
HONDA CB 600 F HORNET
€ 2.850,- p/mnd klik hier
2004, 56684 Km
SUZUKI SFV 650 GLADIUS
SUZUKI SFV 650 GLADIUS
€ 4.650,- p/mnd klik hier
2013, 14905 Km
Wist u dat: In de motortaal "Liberator" betekent: Benaming voor de v-twin 750CC zijklep Harley-Davidsons die met de troepen van de Amerikanen en Canadezen meekwamen om Europa te bevrijden. Harley-Davidson maak­te deze legermotorfiets zowel voor het Amerikaanse als voor het Canadese leger. De officiële fabrieksaanduiding is WLA voor de Amerikaanse uitvoering, WL staat voor de typeaanduiding van 750CC (de a staat niet voor American zoals vaak wordt gedacht, maar voor army en de C in WLC voor Canadian).Tussen 1941 en 1946 werden er in totaal circa 90.000 door de Harley-Davidson fabriek in Milwaukee gemaakt. De naam Liberator, letter­lijk bevrijder, werd pas na de bevrijding aan dit type motorfiets toegekend. De WLA en WLC verschilden op details van elkaar (ondermeer voorvork, luchtfilter, achterlicht, verwisselbare voor- en achterwielen, plaats van de koplamp). De Liberator was primair een ordonnansmotorfiets, al werd er later tevens een gevechtsuitvoering van de WLA gemaakt, voorzien van een geweerhouder voor een Thompson-machinegeweer. In 1943 was echter al duidelijk dat de rol van de WLA/WLC beperkt zou blijven tot ordonnanstaken en werd een veel prominentere rol weggelegd voor de jeep. Toen werd al duidelijk dat de meeste Liberators voorbestemd waren om dumpmotorfietsen te wor­den. Duizenden van deze legermotorfietsen, soms nog nieuw in de krat, alsmede vele tonnen reserveonderdelen werden in Europa achtergelaten en ook in Nederland verhandeld. Voor een grijpstuiver waren ze te koop en ze vonden dan ook hun weg als goedkoop vervoermiddel naar politie, marechaussee, wegen­wacht en tal van particulieren. De verspreiding van Liberators heeft ertoe bijgedragen dat in Nederland de naam Harley-Davidson algemeen bekend werd en onlosmakelijk met een legermotorfiets werd verbonden. De belangstelling voor mo­torfietsen bereikte in de jaren zestig een dieptepunt en Libe­rators werden (veelal door studenten die zich nog geen auto konden permitteren) voor een habbekrats aangeschaft. Vanaf de jaren zeventig ontwikkelde zich een bredere interesse voor de 750CC Liberators, vooral onder werkende jongeren. Voor velen van hen werd de Liberator de opstap naar een zwaardere Harley-Davidson van recentere datum. In Nederland heeft de Liberator veel betekend voor de naoorlogse populariteit van het merk Harley-Davidson. Menig berijder van een nieuw ty­pe Harley-Davidson heeft zijn eertijds aangeschafte Liberator aangehouden en in de schuur o f zelfs in de huiskamer staan. Momenteel zijn er naar schatting zo’n zesduizend Liberators in Nederlandse handen.
© 2000 - 2025 Motoroccasion