Nieuwsbrief:

Leidse Motoren

Waar passie en prestatie samenkomen Bij Leidse Motoren geloven we dat rijden meer is dan alleen een manier van verplaatsen het is een lifestyle. Onze passie voor motoren drijft ons om alleen het beste aan te bieden, van hoogwaardige motoren tot deskundige onderhoudsdiensten. Hier vind je een plek waar prestatie en betrouwbaarheid elkaar ontmoeten, zodat jij elke rit met vertrouwen en plezier kunt beleven. Of je nu een doorgewinterde rijder bent of net begint, Leidse Motoren biedt alles wat je nodig hebt om jouw passie voor motoren tot leven te brengen. Ontdek de kracht van rijden bij Leidse Motoren!
Alle motoren van Leidse Motoren
7 motoren gevonden
YAMAHA MT 09
YAMAHA MT 09
€ 9.950,- p/mnd klik hier
2023, 11250 Km
KAWASAKI Z900
KAWASAKI Z900
€ 9.800,- p/mnd klik hier
2023, 4810 Km
YAMAHA XSR 900
YAMAHA XSR 900
€ 9.300,- p/mnd klik hier
2019, 13204 Km
KTM 1290 SUPER DUKE R
KTM 1290 SUPER DUKE R
€ 14.990,- p/mnd klik hier
2021, 16200 Km
KAWASAKI VERSYS 1000 S
KAWASAKI VERSYS 1000 S
€ 13.500,- p/mnd klik hier
2022, 17446 Km
KTM 890 ADVENTURE R
KTM 890 ADVENTURE R
€ 11.750,- p/mnd klik hier
2021, 13595 Km
KAWASAKI Z1000
KAWASAKI Z1000
€ 13.999,- p/mnd klik hier
2023, 5809 Km
Een stukje historie: BMW in 1969 - Alle modellen die in 1969 op de markt kwamen droegen de typeaanduiding /5. Bovendien zou vanaf dit moment de cilinderinhoud af te leiden zijn van de typenaam. Zo kwam er de 500 cc-R 50/5, de 600cc-R 60/5 en de 750cc-R 75/5. Ontwerptechnisch was de serie een sprong vooruit. De motorfietsen waren dan ook helemaal nieuw ontwikkeld. Er was volop gebruikgemaakt van chroom en kleur, de frames hadden duidelijke kenmerken van het Norton Featherbed frame, met een aangebout achterframe, maar voortaan zonder de kogels voor de zijspanbevestiging. De uitlaten waren licht omhoog gebogen en droegen zo bij aan het moderne uiterlijk. De zweefzadels waren voorgoed afgezworen. De krukas draaide voortaan in glijlagers, evenals de drijfstangen. Een heel belangrijke wijziging was de verplaatsing van de nokkenas. Doordat die nu onder de krukas lag, konden de stoterstangen naar de onderkant van de cilinders verhuizen. Die cilinders kwamen daardoor hoger te zitten, waardoor er meer grondspeling ontstond en de hellingshoek in bochten groter werd. Bovendien kwam het zwaartepunt van de motor lager te liggen. De 6 Volt elektrische installatie was vervangen door 12 V. Alle modellen hadden een startmotor, hoewel ook nog een kickstarter was gemonteerd. Dankzij de verbeterde stuureigenschappen kon met name het topmodel R 75/5 meekomen met sterkere concurrenten zoals bijvoorbeeld de Honda CB 750 Four. Die leverde weliswaar 67 pk (de R 75/5 “slechts” 50), maar was ook 40 kg zwaarder dan de R 75/5. Bovendien waren de machines zo mogelijk nog degelijker en betrouwbaarder dan hun voorgangers. Dit was uiteraard bij de presentatie in 1969 nog niet bekend, maar is inmiddels duidelijk gebleken. Ook uiterlijk zag het motorblok er moderner uit. Met name de luchtfilterkast die helemaal geïntegreerd was in het motorblok, in tegenstelling tot de eerder toegepaste losse luchtfilterhuizen op de versnellingsbak. Er werden vóór duplextrommelremmen en achter simplexremmen toegepast.
© 2000 - 2025 Motoroccasion