Nieuwsbrief:

Gebben Motoren


www.gebbenmotoren.nl
0522-443820
Dealer van:Lid BOVAG

YAMAHA, YCF


Historie 1936 Oprichting van motorwinkel “De Driekleur" Oprichting van motor winkel “De Driekleur” in Staphorst, een klein plaatsje in het noord-oosten van Nederland.  In 1964 kwam een toen nog jonge André Gebben bij zijn vader in de zaak werken Nederlands kampioen André Gebben kon zelf ook aardig motor rijden! Hij werd maar liefst 19 keer Nederlands kampioen en heeft races gereden in Nederland, Engeland en Amerika. Op een gegeven moment had André Gebben zelfs het wereldrecord sprint op zijn naam staan.  Best verkopende dealer In 1980 groeide het bedrijf verder na het toevoegen van “Road bikes” aan het assortiment, deze werden op grote schaal uit Amerika geïmporteerd.  De zaak verkocht In 1990 heeft André Gebben de zaak verkocht aan een groot nationaal concern. Hij werkte daarna nog 5 jaren voor het bedrijf.  De laatste ontwikkelingen Als eerste Yamaha dealer wereldwijd, wordt het nieuwe YAMAHA interieur-concept toegepast, een duidelijke routing en een ontmoetingsplaats voor de ware Yamaha fan! Het concept Als eerste Yamaha dealer ter wereld wordt het nieuwe Yamaha interieur concept toegepast, een duidelijke routing en een ontmoetingsplaats voor de ware Yamaha fan! Wij stellen uw interesse in onze producten te allen tijde zeer op prijs!
Alle motoren van Gebben Motoren
247 motoren gevonden
YAMAHA TRACER 900
YAMAHA TRACER 900
€ 8.999,- p/mnd klik hier
2017, 6790 Km
Merkdealer
YAMAHA MT 01
YAMAHA MT 01
€ 7.250,- p/mnd klik hier
2007, 48821 Km
Merkdealer
KAWASAKI VN 1600 CLASSIC
KAWASAKI VN 1600 CLASSIC
€ 7.499,- p/mnd klik hier
2006, 12848 Km
KTM 1290 SUPER DUKE R
KTM 1290 SUPER DUKE R
€ 10.999,- p/mnd klik hier
2017, 27056 Km
YAMAHA XT 1200 ZE SUPER TENERE
YAMAHA XT 1200 ZE SUPER TENERE
€ 12.750,- p/mnd klik hier
2017, 33061 Km
Merkdealer
YAMAHA TENERE 700 WORLD RAID
YAMAHA TENERE 700 WORLD RAID
€ 12.499,- p/mnd klik hier
2022, 21947 Km
Merkdealer
BMW S 1000 R
BMW S 1000 R
€ 8.999,- p/mnd klik hier
2014, 22812 Km
YAMAHA XT 1200 Z SUPER TENERE
YAMAHA XT 1200 Z SUPER TENERE
€ 12.499,- p/mnd klik hier
2015, 10117 Km
Merkdealer
YAMAHA XV 1600 WILDSTAR
YAMAHA XV 1600 WILDSTAR
€ 5.999,- p/mnd klik hier
2002, 66732 Km
Merkdealer
SUZUKI GSX 750 F
SUZUKI GSX 750 F
€ 2.450,- p/mnd klik hier
2006, 5379 Km
YAMAHA XJ 600 S / DIVERSION
YAMAHA XJ 600 S / DIVERSION
€ 1.750,- p/mnd klik hier
2001, 31683 Km
Merkdealer
YAMAHA TRACER 9 GT
YAMAHA TRACER 9 GT
€ 14.999,- p/mnd klik hier
2024, 1626 Km
Merkdealer
YAMAHA XJ 600 S / DIVERSION
YAMAHA XJ 600 S / DIVERSION
€ 1.750,- p/mnd klik hier
2001, 31683 Km
Merkdealer
FANTIC XEF 450
FANTIC XEF 450
€ 10.990,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
YAMAHA TRACER 9 GT
YAMAHA TRACER 9 GT
€ 14.999,- p/mnd klik hier
2024, 1626 Km
Merkdealer
KAWASAKI VULCAN S
KAWASAKI VULCAN S
€ 7.999,- p/mnd klik hier
2021, 8393 Km
KAWASAKI Z650
KAWASAKI Z650
€ 7.299,- p/mnd klik hier
2023, 8285 Km
YAMAHA MT 03
YAMAHA MT 03
€ 3.950,- p/mnd klik hier
2006, 19664 Km
Merkdealer
YAMAHA TRACER 900
YAMAHA TRACER 900
€ 7.999,- p/mnd klik hier
2018, 59805 Km
Merkdealer
SUZUKI V-STROM DL 650 ABS
SUZUKI V-STROM DL 650 ABS
€ 6.999,- p/mnd klik hier
2018, 11360 Km
Een stukje historie: BMW in 1992 - In 1992 verscheen een geheel nieuwe boxergeneratie met achtklepsblokken. Ze kregen oliegekoelde cilinderkoppen, waardoor de bijnaam "Oilhead" ontstond. De "oude" boxers heetten vanaf dat moment "Airhead". De nieuwe modellen werden niet ineens uitgebracht, maar één voor één, te beginnen met de R 1100 RS. Had men bij de K-serie al wat vingeroefeningen met modern design gedaan, bij de R 1100-serie leek de de nieuwe ontwerper David Robb de vrije hand te hebben gekregen. Dat gold met name voor de R 1100 GS, met zijn "snavel"spatbord en knalgele zadel. Met deze serie verscheen ook de nieuwe voorwielophanging (telelever) ten tonele, maar de hele frameconstructie, of liever het feitelijk ontbreken van een frame, was mogelijk nog sensationeler. Motorblok en versnellingsbak vormden samen het dragende deel, aangevuld met enkele subframes omdat er toch nog wat zaken (telelever, zadel en tank, achterschokdemper) bevestigd moesten worden. Ook motorisch had men het - zij het nog steeds met boxermotoren - over een heel andere boeg gegooid. De onder de krukas geplaatste nokkenas was vervangen door een hulpas, die via kettingen de echte nokkenassen aandreef. Deze zaten in de cilinderkoppen, maar niet boven de kleppen, zodat toch nog kleine stoterstanggetjes en tuimelaars nodig waren. Zeer functioneel waren de toepassing van ABS, katalysatoren, handvatverwarming en verstelbare zadels, waarmee BMW uitermate innovatief bezig was. Mocht de K 100-serie nog geen einde hebben gemaakt aan het behoudende imago van BMW, dan deed de R 1100-serie dat zeker. Al aan het einde van de jaren tachtig besloot BMW om goedkopere motorfietsen te gaan produceren om een jeugdiger publiek te bereiken. In die tijd waren de K 75 modellen de lichtste motorfietsen die het merk te bieden had, en zij waren tamelijk duur. Om de prijs te drukken werd samenwerking gezocht met Aprilia en inbouwmotorfabrikant Rotax. Een bestaande Rotax-eencilindermotor werd door BMW ingenieurs gemodificeerd, maar wel door Rotax geproduceerd. De eerste series (F 650 en F 650 ST) werden bij Aprilia geproduceerd. De latere F 650 GS, GS Dakar en CS (City Scarver) werden in Berlijn geproduceerd. De F 650, die de bijnaam "funduro" mee kreeg, was qua uiterlijk een allroad, maar meer geschikt voor gebruik in de stad. De ST (Strada) was uitsluitend geschikt voor de verharde weg, net als de latere CS. Van een aantal R 1100-modellen werden ook 850cc-versies uitgebracht, die uiterlijk gelijk waren aan de zwaardere modellen, maar de nog leverbare R 80 modellen moesten vervangen. Vooral de viercilinder-, 1000- en 1100cc-modellen met brandstofinjectie zouden moeiteloos meer dan 100 pk kunnen leveren, maar BMW beperkte aanvankelijk het motorvermogen om Europese wetgeving voor te blijven. In 1997 doorbrak men met het "Max 100 pk"-principe met de 130 pk sterke K 1200 RS. De K serie vormde ook een eerste aanzet tot een veel moderner ontwerp van BMW motorfietsen, hoewel daar eigenlijk al met de R 65 LS een voorzichtig stapje in was gemaakt. De Form Follows Function ontwerpfilosofie werd nog lang niet losgelaten, maar bij de K 100 modellen was de functionaliteit al niet meer bepalend voor het uiterlijk van de motorfietsen. Dit bleek bijvoorbeeld uit de "BMW nieren", die in elke BMW-autogrill herkenbaar waren, maar die nu ook de radiateurbekleding van de motorfietsen sierden. Ook de vierkant gevormde uitlaatdempers en de driehoekige dempers van de K 75-serie waren hier voorbeelden van.
© 2000 - 2025 Motoroccasion