Nieuwsbrief:

Brabant Motors Grave

Brabant Motors Grave: sinds 1975 3-cilinders onder één dak! Sinds 2018 zijn wij dealer van het Italiaanse Benelli. Ben je nieuwsgierig naar de Imperiale? Of eerder de Leoncino of de TRK? Kom een kijkje nemen, je bent welkom! Daarnaast zijn we al sinds de introductie van 1991 gespecialiseerd in het Britse merk Triumph, in ruim 30 jaar hebben we veel kennis & kunde opgebouwd. Je bent en blijft bij ons op het goede en vertrouwde adres voor de aankoop van een nieuwe of gebruikte Triumph of Benelli, het onderhoud aan Triumph en Benelli motoren, inkoop van gebruikte Triumph en Benelli motoren, technisch advies & tuning (Dynojet testbank), originele en imitatie onderdelen en accessoires, kleding en gadgets. Inruil van alle merken motorfietsen is mogelijk. We denken ook graag met je mee over de mogelijkheden die er zijn ten aanzien van het customizen van je motor. Dit alles in ontspannen Brabantse sfeer: de koffie staat voor je klaar. Neem gerust de tijd om even te vertoeven in de showroom, de kledinghoek of kijk vanuit de koffiehoek in de werkplaats. Brabant Motors Grave Bosschebaan 9 5363 SW Grave Nederland +31 (0)486-473650 (ook voor whatsapp) info@brabantmotors.nl www.brabantmotors.nl volg ons op Insta & Facebook  
Alle motoren van Brabant Motors Grave
52 motoren gevonden
BENELLI TRK 702 X
BENELLI TRK 702 X
€ 9.699,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
TRIUMPH ROCKET III R
TRIUMPH ROCKET III R
€ 16.490,- p/mnd klik hier
2020, 48214 Km
TRIUMPH TIGER 800 XC ABS
TRIUMPH TIGER 800 XC ABS
€ 6.990,- p/mnd klik hier
2013, 58169 Km
BENELLI TRK 702
BENELLI TRK 702
€ 9.099,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
TRIUMPH STREET TRIPLE R
TRIUMPH STREET TRIPLE R
2009, 35397 Km
TRIUMPH SPRINT 900
TRIUMPH SPRINT 900
€ 1.500,- p/mnd klik hier
1994, 80448 Km
BENELLI TRK 702
BENELLI TRK 702
€ 8.999,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
TRIUMPH SPEED TRIPLE 1050 ABS
TRIUMPH SPEED TRIPLE 1050 ABS
€ 9.490,- p/mnd klik hier
2015, 27598 Km
BENELLI TRK 702
BENELLI TRK 702
€ 8.999,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
TRIUMPH TIGER 800
TRIUMPH TIGER 800
€ 6.490,- p/mnd klik hier
2011, 37063 Km
BENELLI TRE 1130 K AMAZONAS
BENELLI TRE 1130 K AMAZONAS
€ 7.990,- p/mnd klik hier
2009, 11500 Km
Merkdealer
BENELLI LEONCINO 800 TRAIL
BENELLI LEONCINO 800 TRAIL
€ 7.500,- p/mnd klik hier
2023, 2725 Km
Merkdealer
BENELLI TRK 702
BENELLI TRK 702
€ 8.999,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
TRIUMPH SCRAMBLER 900
TRIUMPH SCRAMBLER 900
€ 11.490,- p/mnd klik hier
2020, 9182 Km
BENELLI TRK 502
BENELLI TRK 502
€ 7.999,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
BENELLI TRK 702
BENELLI TRK 702
€ 8.999,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
BENELLI IMPERIALE 400
BENELLI IMPERIALE 400
€ 5.099,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
TRIUMPH SCRAMBLER 900
TRIUMPH SCRAMBLER 900
€ 12.490,- € 13.045,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
BENELLI 502 C
BENELLI 502 C
€ 6.999,- € 7.999,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
TRIUMPH BONNEVILLE
TRIUMPH BONNEVILLE
€ 5.990,- p/mnd klik hier
2002, 20145 Km
Wist u dat: In de motortaal "Knucklehead" betekent: Bijnaam die in kringen van Harley-Davidson-liefhebbers ontstond voor het model E, de eerste v-twin kopklepper met een cilinderinhoud van 1000cc, die HarleyDavidson uitbracht in 1936. Dit model was onmiddellijk een succes en dat kon de Harley-Davidson-fabriek op dat moment goed gebruiken. Indian, in die tijd Harley’s enige concurrent, verkocht veel motorfietsen van haar topmodellen, de IndianFour en de Indian Chief, ondermeer aan gemotoriseerde afdelingen van de politie (police squads) in de Verenigde Staten en in de rest van de wereld. In datzelfde jaar 1936 slaagde fabriekscoureur en medeconstructeur Joe Petralli erin om het nationale snelheidsrecord in Daytona te verbeteren. Op een speciaal geprepareerd exemplaar wist hij een recordsnelheid te bereiken van 139.15 mijl (222,5 kilometer) per uur. Het E-model was in meerdere opzichten een nouveauté, want niet alleen het motorblok was totaal nieuw ontworpen, maar ook het rijwielgedeelte: frame, spatborden, voorvork, benzinetanks en dry sump olietank. Al snel werd het E-model (evenals het EL-model, de l stond voor hoge compressie en had een hogere topsnelheid dan de E-versie) het paradepaardje van de fabriek. In 1941 verscheen naast de 1000cc-versie een 1200cc-uitvoering, aangeduid met FL , waarmee tegemoet werd gekomen aan de vraag van het motorpubliek naar nog meer pk’s. Gedurende de Tweede Wereldoorlog werden weinig Knuckleheads gemaakt, omdat Harley-Davidson de handen vol had aan de oorlogsproduktie van militaire motorfietsen van het model WLA en WLC, bij ons bekend geworden onder de naam Liberator. De Knucklehead werd gemaakt tot en met 1947, waarna de fabriek het motorblok in 1948 verving door het Panhead motorblok, zoals dat door Harley-liefhebbers werd genoemd. De bijnaam Knucklehead voor deze motorfiets is van een ietwat cryptische herkomst en wordt vaak verkeerd uitgelegd. Wanneer knucklehead wordt gebruikt om een persoon mee aan te duiden, wordt er domoor of stommeling mee bedoeld. Bij dit type motorfiets zijn de knuckles de aluminium tuimelaarhuizen bovenop de cilinderkoppen (head), die van voren bezien gelijkenis vertonen met een dichtgeknepen vuist die naar voren wordt gestoten om er een slag mee toe te dienen en die is gestoken in een boksbeugel. Het is een esthetisch motorblok, een waar sculptuur uit chroom, aluminium en staal. Er zijn meer associaties mogelijk bij de aanschouwing ervan. Zo wordt de Knucklehead in België aangeduid met Doodskop. De Knucklehead is een zeer gezocht model Harley-Davidson, waarvoor als hij nog in de originele staat verkeert een hoge prijs wordt betaald.
© 2000 - 2025 Motoroccasion