Nieuwsbrief:

Axels Bike Shop


Axels Bike Shop
Heerhugowaard
Routebeschrijving
www.axelsbikeshop.nl
072-5119292
Dealer van: 

MASH, ROYAL ENFIELD


Wij heten u van harte welkom in onze gezellige winkel! We verkopen gebruikte motorfietsen van alle merken en leveren ook nieuw. Onze werkplaats draait op volle toeren en alle merken zijn hier welkom. Ook als u de motofiets elders heeft aangekocht bent u van harte welkom in onze werkplaats. Wij hebben een ruim assortiment motoren, voor ieder wat wils! Het is zeker ook de moeite om een kijkje te nemen in onze kledingshop. Daar vindt u een ruim assortiment dames en heren motorkleding waar wij u graag veel over vertellen.
Alle motoren van Axels Bike Shop
75 motoren gevonden
INDIAN MOTORCYCLE SCOUT
INDIAN MOTORCYCLE SCOUT
€ 14.499,- p/mnd klik hier
2019, 23914 Km
TRIUMPH DAYTONA 675
TRIUMPH DAYTONA 675
€ 5.295,- p/mnd klik hier
2007, 44564 Km
BMW R 18
BMW R 18
€ 18.950,- p/mnd klik hier
2021, 557 Km
MOTO GUZZI CALIFORNIA TOURING
MOTO GUZZI CALIFORNIA TOURING
€ 13.250,- p/mnd klik hier
2014, 24980 Km
TRIUMPH TIGER 900 RALLY
TRIUMPH TIGER 900 RALLY
€ 12.990,- p/mnd klik hier
2020, 25317 Km
VICTORY BOARDWALK
VICTORY BOARDWALK
€ 12.950,- p/mnd klik hier
2014, 26163 Km
HARLEY-DAVIDSON SPORTSTER XL 1200 S SPORT
HARLEY-DAVIDSON SPORTSTER XL 1200 S SPORT
€ 8.895,- p/mnd klik hier
2007, 26373 Km
HONDA GL 1800 GOLDWING BAGGER
HONDA GL 1800 GOLDWING BAGGER
€ 16.945,- p/mnd klik hier
2014, 62563 Km
VOGE 500 DSX LX
VOGE 500 DSX LX
€ 8.699,- p/mnd klik hier
2023, Nieuw
VOGE 500 DSX LX
VOGE 500 DSX LX
€ 8.699,- p/mnd klik hier
2023, Nieuw
VOGE 400 SR 4
VOGE 400 SR 4
€ 7.799,- p/mnd klik hier
2023, Nieuw
VOGE 300 RALLY
VOGE 300 RALLY
€ 5.599,- p/mnd klik hier
2023, Nieuw
HARLEY-DAVIDSON WIDE GLIDE FXWG
HARLEY-DAVIDSON WIDE GLIDE FXWG
€ 14.950,- p/mnd klik hier
2005, 3977 Mls
ROYAL ENFIELD INTERCEPTOR 650
ROYAL ENFIELD INTERCEPTOR 650
€ 6.495,- p/mnd klik hier
2019, 16975 Km
Merkdealer
SUZUKI B KING 1300
SUZUKI B KING 1300
€ 8.495,- p/mnd klik hier
2008, 32383 Km
ROYAL ENFIELD CLASSIC 350
ROYAL ENFIELD CLASSIC 350
€ 5.795,- p/mnd klik hier
2022, 2469 Km
Merkdealer
MOTO GUZZI V 1000 G5
MOTO GUZZI V 1000 G5
€ 6.995,- p/mnd klik hier
1981, 103670 Km
YAMAHA FJR 1300
YAMAHA FJR 1300
€ 9.950,- p/mnd klik hier
2011, 56582 Km
HONDA VFR 1200 X DCT CROSSTOURER
HONDA VFR 1200 X DCT CROSSTOURER
€ 12.250,- p/mnd klik hier
2015, 21429 Km
ROYAL ENFIELD CONTINENTAL GT 650
ROYAL ENFIELD CONTINENTAL GT 650
€ 7.250,- p/mnd klik hier
2021, 1971 Km
Merkdealer
Wist u dat: In de motortaal "Chopper" betekent: De basisbetekenis van het werkwoord to chop is afhakken. Naast allerlei betekenissen op andere terreinen dan de nieuwe betekenis die to chop zou krijgen binnen de wereld van sportwagens en motorfietsen aan de Amerikaanse Westkust, betekent chopper volgens het Dictionary o f American Slang van Wentworth & Flexner een kaartjesscheurder aan de ingang van een bioscoop, maar ook de bijnaam voor een Thompson machinegeweer (1929). Een paar jaar later, in 1931, werd die betekenis binnen de Amerikaanse onderwereld verruimd tot: de man met het machinegeweer. In 1955 ontstaat binnen de hot-rod scene van jeugdige bezitters van sportwagens in Californië het begrip chopped top. Een opgevoerde auto werd ontdaan van dak, voorruit en sponning en zelfs zijramen ‘so that only the bare frame was left above door level’. Er is weinig verbeeldingskracht voor nodig om in plaats van een auto een motorfiets tot zijn naakte essentie terug te brengen. Die rage begon min o f meer in dezelfde tijd, namelijk begin jaren vijftig aan de zonnige Amerikaanse Westkust. Het voorspatbord verdween, het achterste deel van het achterspatbord werd verwijderd, alsmede conventioneel en solide ogende treeplanken. Dat alles droeg bij tot een uiterlijk van onveiligheid, roekeloosheid en daarmee onaangepastheid. In de literatuur wordt voor het eerst aan het eind van de jaren vijftig de term chopper gebezigd voor een dergelijke gestripte motorfiets of bike en raakt de term biker voor berijders van onconventionele motorfietsen in zwang. De chopper werd een echte rage na de film Easy Rider uit 1969. De titel van de film met Dennis Hopper en Peter Fonda werd ontleend aan de comfortabele en ontspannen zitpositie op hun flamboyante Harley-choppers. Schijnbaar zonder inspanning van Hopper en Fonda worden de bewoners in de square wereld die zij op hun romantisch uitziende motorfietsen doorkruisen gereduceerd tot figuranten die op provocerende wijze op hun burgerlijke onvrijheid worden gewezen. De motoragent en daarmee alle motorrijders van de gevestigde orde zitten nu wel heel erg rechtop hun aangeharkte motorfietsen. Voor hen die al iets met motorfietsen hadden op het moment dat Easy Rider uitkwam en tevens kritisch stonden tegenover het establishment aan het einde van de jaren zestig, kwam de boodschap goed over. Na wereldwijde roulatie van de film kreeg het choppen van originele Harley’s een aanzienlijke navolging. Essentieel en in het oog springend was de verlengde voorvork en het gewijzigde frame, waarvan de balhoofdhoek werd vergroot raked frame), wat enig deskundig zaag- en laswerk vereiste. Het aanpassen van de balhoofdhoek was nodig om een omhoogstaande voorkant te vermijden bij het monteren van een verlengde voorvork. De krachtbron van het merendeel van de choppers, het 1200CC Harley v-twin motorblok, werd met alle beschikbare middelen opgepept, wat meer snelheid betekende, zodat wegligging en remcapaciteit, maar ook een wat minder compromisloze ergonomische zitpositie werden herzien. Menig liefhebber van de originele fabrieksHarley of-Indian heeft met tranen in de ogen de radicale chopperrage (1970-1980) zien woeden. Na tien jaar was het verlengde voorvork-syndroom goeddeels verdwenen. Menig chopper bleek een krakkemikkige constructie te zijn die door zijn modegevoelige bezitter vaak na korte tijd al weer van de hand werd gedaan en als schroot op onderdelenmarkten terechtkwam. Een indrukwekkend aantal originele Harley-Davidsons en Indians werd aan de chopperrage opgeofferd. Met name de Panheads en Knuckleheads, de zware modellen van Harley-Davidson uit de jaren veertig, vijftig en begin jaren zestig vielen ten prooi aan deze trend, die bovendien voortdurend wisselde. Een jaar later waren korte lage sturen en *dragpipes in de mode, en paste een chopperrijder zijn vehikel weer aan de nieuwste rage aan. Het verchromen van talrijke bestanddelen is altijd inherent gebleven aan de verschijningsvorm van choppers. Soms ging het verchromen zo ver dat hele frames en zelfs carterhelften o f oliepompen een chroomlaag kregen. Die extremen komen nauwelijks nog voor. De lengte van voorvorken nam eveneens af tot een hanteerbare maat, waarmee niet iedere te nemen bocht een straf werd. De custombike is de wat ingetogener opvolger van de chopper. De huidige naam chopper, die aan eigentijdse modellen van de Japanse motorindustrie wordt meegegeven, duidt op een verre gelijkenis met het Easy Rider-silhouet. De enige rechtvaardiging van de naam chopper hierbij is dat er sprake is vaneen achteruitleunende zitpositie, waarbij de voeten naar voren worden geplaatst en de handen een welvend, middelhoog stuur vasthouden. De zogenaamde ontspannen, lui achteroverhangende zit die deze motor zijn chopper-image verschaft, blijkt op langere ritten tot heel wat rug-, arm- en zitvlakpijn te leiden. Met eigenbouw o f ingrijpende realisering van individuele wensen heeft de met chopper aangeduide moderne Japanner in het geheel niets te maken. Het is een seriemotorfiets die als typetje met deze benaming voor massaconsumenten recentelijk op de markt is gebracht.
Snel navigeren? Bekijk hier alle typen van DUCATI
© 2000 - 2024 Motoroccasion